Vývoj nových platforem (speciálně těch pro elektrický pohon) je extrémně nákladný. Proto asi nikoho nepřekvapí, že si automobilky v rámci koncernu pomáhají, seč to jen jde. Nejnovější zpráva týkající se spolupráce dvou automobilek přišla z Německa, kde se chystá užší propojení Porsche a Audi. Koncern Volkswagen funguje jako jeden ekosystém již několik let. Porsche například pomáhal zejména při vývoji úspěšného modelu Cayenne, díky kterému je dnes Porsche v rámci koncernu nejziskovější. Na větší spolupráci se dohodli Rupert Stadler a Oliver Blume, předsedové představenstva společností AUDI AG a Porsche AG, kteří k tématu řekli také pár slov.
„Nejlepší mozky z obou společností nastaví v oblasti technického vývoje výhybky pro budoucnost,“ říká Rupert Stadler, předseda představenstva společnosti AUDI AG. „Spojuje nás mnoho společných hodnot, především usilování o nejlepší řešení a nejlepší nabídky pro naše zákazníky.“
„Společně budeme v závodě o mobilitu budoucnosti rychlejší. Budeme využívat kompetence obou společností a realizovat synergie,“ říká Oliver Blume, předseda představenstva společnosti Porsche AG. „Budeme vzájemně spolupracovat tam, kde to je smysluplné. Budeme ale také velmi důsledně dbát na diferenciaci našich značek. Porsche je vždy Porsche, a tak tomu bude i v budoucnosti.“
Díky efektivnímu využívání vývojových kapacit má být rozšířen prostor pro další rozvoj elektrifikace, digitalizace a autonomní jízdy. Optimálním využíváním příležitostí pro budoucí generace vozidel a lepším zdoláváním výzev by se měla zvýšit konkurenceschopnost obou společností. V nadcházejících měsících připraví týmy složené z odborníků obou firem konkrétní obsah spolupráce a definují plán až do roku 2025. Po obsahové stránce se bude jednat o společný vývoj modulů, komponentů a technických platforem pro konstrukci vozidel. Práce na jednotlivých projektech bude zahrnovat různé oblasti, z nichž každá bude vedena jedním zástupcem od každé značky.
Porsche by díky spolupráci mohlo uspíšit a zlepšit vývoj elektromobilu Mission E, kterého chce automobilka vyrábět až 20 tisíc kusů ročně. Bojovat proti konkurenci by měl 600 koni, 500km dojezdem a dočkat bychom se ho měli již v roce 2019. Automobilka Audi by možná byla ráda za pomoc s vývojem hybridního supersportu, který by měl konkurovat BMW i8.
Zdroj: tisková zpráva