Hlavní technologickou překážkou opravdu rychlého nabíjení je schopnost přenosu proudu omezená výkonem chlazení. To má při požadavku na kompaktní rozměry jen omezenou účinnost. Řešením by mohla být nově vyvinutá technologie NASA nazvaná FBCE. Jde o tzv. průtokový varný modul, který díky dvoufázovému proudění nevodivé kapaliny odvádí teplo s výrazně vyšší účinností než běžné tepelné výměníky. Princip je technicky jednoduchý; chladicí kapalina je u stěn chladicího kanálu přiváděna k varu, přičemž vzniká velké množství bublinek, které se od horké stěny rychle vzdalují a nasávají k nim chladnější kapalinu zprostředka kanálu. Odvod tepla je tak podstatně účinnější.
Tým vedený profesorem Purdue University Issamem Mudawarem tento princip vyvinul a prakticky aplikoval v roce 2021 na mezinárodní vesmírné stanici ISS. Tam od začátku letošního roku funguje v prostředí mikrogravitace a poskytuje data pro další vývoj. Stejná skupina však princip FBCE experimentálně aplikovala na nabíjení elektromobilů. Konkrétně zavedla chladicí kanál přímo do nabíjecího kabelu a podařilo se jí tímto způsobem odvést až 24,22 kW tepla. Po přepočtu to umožňuje standardním kabelem přenést proud až 2 400 ampérů. To znamená při napětí 1 000 V výkon 2 400 kW.
To by mohlo při případném komerčním využití podle evannex.com vytvořit výraznou technologickou vzpruhu již standardizovanému systému MCS, který je navržen pro jmenovité napětí 1 250 V a proud 3 000 A (tedy teoretický nabíjecí výkon 3 750 kW), jenž při letošní veřejné demonstraci prakticky předvedl nabíjení výkonem přes 1 MW.