Kolona kamionů značky MAN, které jsou autonomně řízeny, má ušetřit palivo a jet rychleji. Řidič je pouze v prvním voze. Od srpna jezdí třikrát denně mezi bavorskými městy s nákladem. Nákladní automobily Schenkeru, což je dceřiná firma Deutsche Bahn, jezdí v současné době na dálnici A9 mezi Mnichovem a Norimberkem. Jedná se o první využití nákladních automobilů, které jsou počítačem propojeny do kolony.
Tamní ministr dopravy Scheuer prohlásil, že takové řešení nákladní dopravy je bezpečnější, efektivnější a ekologičtější. Německo tak podle jeho slov přináší na současné silnice technologie zítřka. Německá vláda podpořila projekt dvěma miliony eur (52 milionů korun). Jedná se o takzvanou metodu platooningu, kdy jsou auta seskupována do jízdních čet, aby se ušetřily náklady na provoz.
„Tímto projektem rozšiřujeme průkopnickou roli v oblasti autonomního a propojeného řízení,“ říká Sabina Jeschkeová, jež je v Deutsche Bahn zodpovědná za digitalizaci a nové technologie. Z bezpečnostních důvodů je řidič i v dalších vozech, aby mohl zasáhnout v případě potřeby. Kolona zabírá méně prostoru na dálnici, stačí 15metrový rozestup. Díky tomu je spotřeba druhého kamiony nižší o deset procent, což znamená asi tři litry nafty na sto kilometrů. Rychlost a směr kolony určuje řidič prvního kamionu. Pilotní projekt má optimalizovat bezpečnost kolony i co největší úsporu paliva. Následovat bude vyhodnocení reakcí ostatních řidičů na tento způsob nákladní dopravy. Podle Christiana Haase z vysoké školy Hochschule Fresenius, jež se na projektu vědecky podílí, bude na přípravu řidičů takové kolony kladen vyšší důraz.