Firma DB Schenker testuje kamion na zemní plyn

  • CNG je na rozdíl od LPG bezpečnější
  • Emise CO2 jsou u CNG o 30 procent nižší

Společnost DB Schenker se mezi roky 2006 a 2020 zavázala snížit emise o 20 procent. Firma se tomuto cíli snaží přiblížit pomocí pohonu CNG. V Rudné u Prahy mají vlastní plnící CNG stanici a nakoupila CNG dodávku i několik osobních CNG automobilů. Aktuálně se testuje dokonce kamion.

„Ve Švédsku naše společnost používá nákladní vozy poháněné zmraženým bioplynem, v Rakousku vozidla, která jezdí na zemní plyn nebo vodík. U nás se chceme orientovat především na CNG. Předloni jsme do provozu uvedli naši první nákladní dodávku poháněnou stlačeným zemním plynem. Vloni jsme nakoupili několik osobních vozidel, která pracují na stejném principu, a nyní testujeme kamion,“ říká Tomáš Holomoucký, ředitel DB Schenker.

Kamion DB Schenker

Emise CO2 jsou u CNG o 30 procent nižší oproti běžnému palivu a objem oxidů dusíku NOx klesl o 60 procent. Při spalování plynu také nedochází k uvolňování karcinogenních látek. Pro letošní a příští rok plánuje DB Schenker mít flotilu okolo 20 nákladních vozů. Na CNG nyní ve firmě jezdí deset osobních automobilů a počty každý měsíc rostou. První kamion na zemní plyn Scania Streamline plní normy Euro 6. Výhody CNG oproti LPG spočívají především ve vyšší bezpečnosti. CNG se snadno rozptýlí ve vzduchu a lze ho snadno odvětrat. S vozy na stlačený zemní plyn tak můžete do většiny podzemních garáží. V některých garážích však CNG zůstává nesmyslně zakázáno.

Zdroj: Tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze