Čistší ovzduší ve městech můžeme mít i díky CNG

  • CNG produkuje o 75 procent méně škodlivých částic než nafta
  • Provoz ekologického elektrobusu je prozatím nákladnější než naftový autobus

Spotřeba CNG rok od roku stoupá, a tak se s tímto druhem pohonu musí stále více a více počítat. Oblibě se CNG těší především u velkých podniků, které mají ve své flotile hned několik vozů. Úspora je zde jasně patrná, ale nejde zde pouze o úsporu peněz. Stlačený zemní plyn má velký přínos i v oblasti ekologie.

Trendem je dnes zavádění emisních zón napříč velkými městy v rámci celé Evropy. Podle emisí, které váš vůz produkuje, můžete jet do různých částí měst. Jednoduše řečeno: do úplného centra v některých městech můžete pouze s elektromobilem. Jenže životní prostředí ve městech není jen otázkou automobilů, ale také MHD. Mezi nejčistší prostředky patří tramvaje, trolejbusy či elektrobusy. Ovšem ne všude jde využívat tento druh dopravy, a tak je stále doplňují naftové autobusy. Dobrou zprávou je, že dopravní podniky investují nemalé peníze do obnovy vozového parku a stále více dávají přednost autobusům na CNG, které produkují daleko méně škodlivin.

Ostrava CNG stanice

„Autobusy na zemní plyn jsou proto optimálním řešením jak do velkých měst, tak i pro příměstskou dopravu. Kromě ekologického hlediska jsou i mnohem tišší, což se hodí zejména při provozu v noci,“ upozorňuje Václav Holovčák, místopředseda představenstva Bonett Gas Investment.

Díky dotacím od státu dochází k velkému rozšiřování CNG infrastruktury. Například v Brně a Ostravě vybudovala společnost Bonett obří plnící stanice.

TIP: Čistší ovzduší ve městech můžeme mít i díky CNG

„Výkon přes 4 000 kubíků plynu za hodinu z nich dělá dvě největší CNG stanice ve střední Evropě,“ říká Václav Holovčák. „Každá z nich plní denně přes 100 autobusů,“ doplňuje.

Zajímavou otázkou je, zda se dočkáme v nadcházejících letech masivnějšího rozšíření elektrobusů. Dopravní podnik hlavního města Prahy jeden testuje a podle prvotních informací je provoz elektrobusu oproti naftovému autobusu stále ekonomicky nevýhodný.

Zdroj: Tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze