Daimler přesouvá prioritu autonomního řízení směrem k nákladní dopravě

Daimler přesouvá prioritu autonomního řízení směrem k nákladní dopravě
  • Daimler v autonomním řízení u nákladních modelů vidí potenciálně větší byznys
  • U osobních aut se bude Daimler soustředit především na různé asistenty

Autonomní řízení je téma prakticky pro každou automobilku a Mercedes není výjimkou. Ola Kallenius, generální ředitel Daimleru, se domnívá, že autonomní řízení v osobních automobilech je poněkud těžké přehoupnout do výdělečného byznysu. To je jeden z důvodů, proč se Daimler rozhodl vývoj autonomního řízení přeorganizovat, jak píše teslarati.com.

Daimler se této technologii bude věnovat i nadále, ale prioritu dostanou nákladní auta. Dle slov Kalleniuse se jedná o segment, který by mohl mít lepší vliv na ekonomickou situaci společnosti. „S ohledem na aktuální situaci okolo autonomního řízení naše priority přesouváme směrem k nákladním automobilům. A proč to děláme? Domníváme se, že se jedná o atraktivnější oblast byznysu,“ řekl Ola Kallenius.

Daimler nepřestane zcela vyvíjet technologie pro osobní auta, ale půjde spíše o asistenční systémy. Zatímco dříve byla priorita jednoho dne mít v osobních autech autonomní řízení, dnes Mercedes obrací a chce mít pouze asistenční systémy, které budou pomáhat řidiči.

Důvod je jednoduchý. Situace prakticky pro všechny automobilky, které prodávají v Evropě, není jednoduchá. Daimler se tak snaží najít cestu, jak co nejdříve dostat autonomní řízení do výdělečné sféry. Nejen Daimler, ale každá automobilka, která podobné technologie vyvíjí, musel investovat velké finanční prostředky. A v dnešní době, kdy automobilky musejí investovat také do změn ve výrobních závodech s ohledem na výrobu elektromobilů, se snaží najít cestu, jak investované peníze dostat zpět co nejdříve.

Letošní rok automobilky musejí splnit flotilové emise, které nesmějí přesáhnout 95 g/km. V případě nesplnění jim hrozí velké sankce, které si prakticky žádná automobilka nemůže dovolit. Tyto emise se však nevztahují na vyrobená auta, ale na prodaná. Malou útěchou pro automobilky je fakt, že výše těchto emisí se počítá průměrem ze všech trhů v Evropě.

Mercedes-Benz S 400 d 4Matic (zaostřeno na technologie)

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze