Třída V od Mercedesu dostala facelift a spolu s ní přichází i nová verze elektromobilu eVito. Zatímco předchozí verze měla baterii o kapacitě 41 kWh a dojezd dle WLTP pouhých 150 km, nový Mercedes eVito Tourer by díky baterii o celkové kapacitě 100 kWh měl ujet až 421 km.
Největší technická změna přišla v oblasti baterie pohonu. Ta je stále lithium-iontová, ale celková kapacita je nově více než dvojnásobná, využitelná kapacita tak je 90 kWh. Otázkou ovšem zůstává, jak se dojezdu 421 km dle WLTP při této kapacitě podařilo dosáhnout, když kombinovaná spotřeba je 26,2 kWh/100 km.
Mercerdes eVito Tourer má výkon 150 kW
Změnou neprošla jen baterie, ale elektromotor má místo původních 85 kW maximální výkon 150 kW a trvalý výkon je 70 kW. Maximální točivý moment pak je 362 Nm. Maximální rychlost je 140 km/h a volitelně dokonce 160 km/h.
Oproti předchozí verzi dostal Mercedes eVito i rychlonabíjení, které je u takto velké baterie již nezbytné. To umožňuje maximální nabíjecí výkon až 110 kW a na takové nabíjecí stanici by se měl nabít za 45 minut z 0 na 80 %, zatímco na běžné 50kW stanici by to mělo trvat 80 minut. K dispozici je i vodou chlazená 11kW palubní nabíječka, pomocí které se baterie z 0 na 100 % nabije přibližně za 10 hodin.
Nové eVito Tourer tak přináší úplně nové možnosti pro přepravu cestujících po městě, ať už jde o hotelový shuttle, velkoprostorové taxi nebo vůz pro sdílenou přepravu. Může mít až 9 míst k sezení. Cena zatím není zveřejněna, na český trh by tento velkoprostorový elektromobil měl dorazit ve druhé polovině roku 2020.
Technické parametry Mercedes-Benz eVito Tourer (2020)
Kompletní specifikaceKonstrukce | MPV, 5 140 × 1 928 × 1 912 mm, 3 500 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 362 Nm |
Baterie | 100 kWh (90 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 110 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 26,2 kWh / 100 km |
Cena od | 1 900 000 Kč |