Dacia Spring se v novém testu takřka vyrovnala Porsche Taycan. Tady je důkaz

4
Dacia Spring se v novém testu takřka vyrovnala Porsche Taycan. Tady je důkaz
Fotografie: Dacia
  • Dacia Spring dosáhla výsledku podobnému Porsche Taycan
  • Za sebou nechala Hondu e
  • Vůz zvládá celý manévr až do rychlosti 77 km/h

Levný elektromobil Dacia v posledních dnech velice překvapil testovací pracovníky YouTube kanálu km77.com. Ti si vzali do testu nový elektrický model Spring, který zaujme nejen roztomilým vzhledem, ale také nízkou cenou. Jak ukazuje níže přiložené video, elektromobil má nejspíše skryté vlohy, jelikož náročnou jízdní zkoušku absolvoval v rychlosti, o které se může zdát mnohem dražším a rychlejším soupeřům.

Malá elektrická Dacia totiž zvládla úhybný manévr až do rychlosti 77 km/h, což je jen o jeden kilometr méně, než zvládne Porsche Taycan. I zkušební řidiči nevěřili vlastním očím a díky této hodnotě se Spring zařadil na samotný vrchol výsledné tabulky. Za sebou Dacia nechala kupříkladu Hondu e, která zvládá losí test do rychlosti 75 km/h. O to víc překvapující je tento výsledek ve srovnání s tím, jak Spring vypadá. Jedná se totiž o vyšší hatchback, který rozhodně nepůsobí nikterak stabilně. Jak se ale ukazuje, i Dacia dokáže překvapit.

Technické parametry Dacia Spring

Konstrukcehatchback, 3 734 × 1 579 × 1 516 mm, 970 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon33 kW, 45 koní, točivý moment: 125 Nm / 500 ot/min
Baterie26,8 kWh (27,4 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 30 kW, palubní: 6,6 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 12 kWh / 100 km, dojezd: 220 km
Cena od511 900 Kč
Diskuze ke článku
Danny Czech
Danny Czech
Naposledy upraveno: 27. 4. 2021 14:27
Zas tak překvapivé to není. Lidé obecně koukají na Dacii jako na low cost auto, což ona je. Ale pokud jde o elektromobily, tak rozdíly mezi nimi jsou celkem zanedbatelné. V podstatě se dostáváme do situace, kdy každá automobilka bude mít hardwarově jeden motor, baterii atd. Bohužel za ty dekády spalováků, se nám zde udělaly nějaké kategorie a je nepředstavitelné, že auto za půl milionu by mělo mít zrychlení jako sporťák za 3 mega. Takže se to bude nějakou dobu softwarově upravovat, abychom zachovali status quo. Vysvobozením bude dle mého až změna mentality lidí, až se krátkodobý pronájem stane normou a automobilky postupně upustí od prodeje aut jednotlivcům a pak už bude jedno, co vyrábíte. Rýžovat budou peníze z předplatného a služeb.
Josef L
Josef L
Vyhýbací manévr je u Dacií nutnost, když jejich auta dostávají 2-3 hvězdy NCAP. Tohle bude mít tak jednu hvězdu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze