Cybertruck už je k mání i bez rezervace. Je to dobrá i špatná zpráva zároveň

44
Cybertruck už je k mání i bez rezervace. Je to dobrá i špatná zpráva zároveň
Fotografie: Tesla Motors
  • Prodej Tesly Cybertruck prošel velkou změnou
  • Už není třeba rezervace a zároveň skončila úvodní edice Foundation
  • Pokud jste Američanka či Američan, můžete jej mít už za měsíc

Tesla nově otevřela konfigurátor Cybetrucku pro všechny severoamerické zájemce, nyní už není třeba nejdříve skládat vratnou zálohu a čekat na výzvu ke konfiguraci a objednání vozu. Z nabídky navíc zmizela úvodní edice Foundation a byla nahrazena hned dvěma novými, standardními verzemi. Zatímco třímotorový Cyberbeast stojí stejných 99 990 USD (2,322 milionu korun), jako Foundation, novinkou je levnější dvoumotorové provedení All-Wheel Drive za 79 990 USD (1858 milonu korun). To také je a zřejmě zůstane nejlevnějším Cybetruckem poté, co Tesla už před časem z konfigurátoru odstranila původně anoncovanou, levnou verzi s pohonem pouze zadních kol.

Předobjednat si lze i přídavnou baterii Range Extender za zálohu 2 000 dolarů (46 500 Kč), která zvýší dojezd základní verze AWD z 523 na více než 716 km podle EPA, dále nahradit standardní 20" kola s celoročními plášti disky Cyber s terénním vzorkem za 3 500 dolarů (81 300 Kč), které dojezd naopak sníží zhruba o 18 km. Na další dva tisíce dolarů vyjde doplnění standardního šedého interiéru bílými dekoračními plochami, asistenční systém FSD (Supervised), který by měl v budoucnu umožnit plně autonomní jízdu, pak vyjde na 8 000 USD (185 800 Kč).

Automobilka podle elektrek.co nasbírala od prvního ohlášení Cybertrucku v roce 2019 po tři roky opožděné letošní zahájení výroby až 2 miliony nezávazných rezervací. Výroba naběhla velice rychle a bez větších problémů a fakt, že se Cybertruck dostal do normálního režimu prodeje znamená, že byly všechny trvající rezervace už uspokojeny. Jenže Cybetrucků dosud vzniklo zhruba 30 tisíc, a to znamená, že se podařilo až k finálnímu nákupu dovést pouze 1,5 % rezervací. Zda na tom má hlavní podíl velké zpoždění, nebo fakt, že první Cybetrucky nakonec stály dvaapůlkrát tolik, než Elon Musk sliboval, a chyběly jim některé proponované funkce, těžko odhadovat.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Další Teslý oblbovačka, jak mají miliony zákazníků, potom jich je 30 tis. A přesně na takových lží stojí marketign a akcie Tesly. Omlovám se, ale já ty mastné huby už delší dobu nemusím. To jsou samé růžové přísliby a malování zámků a skutek utek. Kdo to nevidí, je najivka, pardon.
Petr Jahoda
Petr Jahoda
To auto je hnus. S tímhle Elon přestřelil. Žádný prodejní trhák to nebude. Ať předělá modely S a X. Nabídne Hed up, masážní sedačky i vzadu, to samé ventilace vzadu a přitlačí na kapacitě Aku, AC 22kWh. A hlavně nechá páčky na blinkry.... Možná by zvedl prodeje těchto aut, kdyby nabídl nabíjení zdarma po vlastnictví vozu alespoň.
den
den
Uz jsem bezel objednat Range Extender kapacitou 45+kWh za 46 tisic kc. Jen ze to je jen rezervace. On zatim neni dostupny s cenou odhadem 16000$.
Zdenek Pokorný
Zdenek Pokorný
To je keců jaký je to hnus jak se to neprodává přitom jste v tom ani jeden neseděl. Proč by to Tesla prodávala levněji když ji lidé v US utrhnou ruce i přes cenu více jak 100 000$. Trh se za tuto cenu nasytil a je na čase slevnit a zase nebude Tesla mít problém veškerou produkci udat na trhu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze