Tesla udělala celkem nečekaný krok, který se týká nejlevnější varianty modelu Cybertruck. Verze s pohonem zadní nápravy totiž zmizela z konfigurátoru značky, což znamená, že nyní je nejlevnějším provedením verze s pohonem obou náprav. U mnoha výrobců je celkem standardem to, že z počátku prodeje uvedou nový model v exkluzivní zaváděcí edici. V případě Tesly Cybertruck se jednalo o provedení Foundation za cenu 100 tisíc dolarů (cca 2,3 milionu korun). Jenže jak se ukázalo, čtyřkolka byla jedinou možnou variantou. Elon Musk přitom sliboval, že později dorazí tentýž provedení se zadním náhonem. To mělo být levnější a hlavně úspornější. To se ale nestalo a ani nestane, čehož je důkazem stažení klasické zadokolky z nabídky.
Kdo tak čekal a chtěl ušetřit, má nyní smůlu. Ještě před měsícem přitom šlo v konfigurátoru najít verzi RWD za cenu takřka 61 tisíc dolarů (v přepočtu 1,4 milionu korun). Nově lze zakoupit pouze variantu AWD Foundation za cenu 93 990 dolarů (v přepočtu 2,1 milionu Kč) a nebo pak zběsile rychlé provedení Cyberbeast s cenovkou 113 990 dolarů (v přepočtu 2,6 milionu Kč), třemi elektromotory a výkonem 856 koní. Jak to tedy vypadá, Tesla začala doslova ždímat své zákazníky a na výběr jim dává jen to nejdražší. Podle Muska je navíc o Cybertruck enormní zájem a aktuálně prý Tesla eviduje okolo jednoho milionu rezervací. I tak prý výrobce stíhá dodávat objednané kusy a v USA se jedná o nejprodávanější vůz s cenovkou nad 100 tisíc dolarů. A proč zmizela zadokolková verze s dojezdem okolo 400 km? Údajně za to mohou přeplněné sklady, kde se nachází výhradně čtyřkolky v obou výše uvedených variantách.
Technické parametry Tesla Cybertruck Cyberbeast
Kompletní specifikaceKonstrukce | pick-up, 5 683 × 2 200 × 1 791 mm, 3 104 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 630 kW, 857 koní, točivý moment: 1 390 Nm |
Baterie | 123 kWh (120 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 515 km |
Cena od | 2 611 636 Kč |
Pardón, ale opravdu mě to pobavilo a přijde mi to výstižné.
A chápu, že ten vůz na fotce stojí a pan Pultzner pouze pózuje na fotku.