Tržní debuty jednotlivých koncernových kompaktních modelů na platformě MEB zpětně působí dojmem poněkud nedokonalé synchronizace. Svědčí o tom Cupra Born, která původně měla vyjet pod značkou SEAT, na poslední chvíli ale bylo rozhodnuto o rebrandingu, navíc tento model zcela nečekaně dostal hodnotnější interiér než výchozí Volkswagen ID.3, ačkoliv by tomu mělo být v souladu s koncernovou hierarchií opačně. Dodnes navíc není na světě ani u jednoho jmenovaného modelu výkonná dvoumotorová verze, na níž jsme byli opakovaně vnaděni i z oficiálních kanálů.
Cupra Born EV Spied, Looks Like It's Getting An Early Facelift | Carscoops #carscoops https://t.co/8AeWZ4wUVX
— Carscoops (@Carscoop) September 28, 2022
Že není vše ještě marketingově doladěno, svědčí samotná podoba Cupry Born, která díky výše psanému nedostala styl ostatních nových Cuper, ale je velice podobná konceptu se značkou SEAT. To je asi důvod, proč už rok po zahájení prodeje byly spatřeny prototypy se zamaskovanými oběma konci svědčícími o chystaném faceliftu. Ten se s velkou pravděpodobností přiblíží emotivnějším novinkám Tavascan, Terramar a faceliftovanému Formentoru a na trh se možná dostane dříve než po obvyklé polovině životního cyklu.
Podle carscoops.com by mohlo jít již o jaro 2024, což by znamenalo, že se koncernový kalendář dává postupně do pořádku a změny by se mohly ukázat světu synchronizovaně s plánovanou další modernizací Volkswagenu ID.3, tentokrát důkladnější. Právě při ní by totiž už konečně mohlo dojít i na slibovanou ostrou čtyřkolku a také nasazení výkonnějšího a úspornějšího zadního poháněcího modulu AE550, který se objeví mj. ve Volkswagenu ID.7 či Škodě Enyaq Laurin & Klement.
Fotografie zamaskovaného prototypu každopádně poodhalují, kterým směrem se posune design po modernizaci. Pochlubí se výrazně většími vzduchovými náběry po stranách předního nárazníku a změny každopádně čekají i nárazník zadní. Základní tvary karoserie se ovšem zjevně nemění, to jsme ovšem ani neočekávali. Uvidíme tedy na jaře 2024.