Škoda Auto dnes oficiálně představila novou vrcholnou verzi výrobních řad Enyaq a Enyaq Coupé pojmenovanou tradičně Laurin & Klement. Ta nabídne jako obvykle decentní designové doplňky laděné na rozdíl od stávajících výbav Sportline a RS směrem k poklidné eleganci. Budou vycházet z verze RS, včetně jejích specifických nárazníků, avšak místo lesklé černi exteriérové ozdobné lišty dostanou platinově šedý odstín. Střešní ližiny se odliší chromovým povrchem a tečku namalují specifická kola o velikosti 20 nebo 21 palců. Salón nabídne volbu ze dvou odstínů, standardní béžové nebo volitelné černi, sadu exkluzivních doplňků a především novinku; standardní kožená sedadla s ventilační a masážní funkcí. Ventilaci bude možné aktivovat současně s vyhříváním, což je stále nezvyklé.
Důležitější změnu ale představuje nová generace infotainmentu ME4 související s hlavní novinkou, tedy novou generací elektropohonu s elektromotorem AE550, která debutovala už ve Volkswagenu ID.7. Takže řidič na displeji najde kromě zcela přepracované grafiky a ovládací logiky také možnosti, které dosud chyběly. Především možnost aktivovat předehřev baterie jak ručně, tak s pomocí inteligentní navigace k nabíjecí stanici. Orientace v nabídkách a podnabídkách by měla být snazší díky třem virtuálním tlačítkům ve třech rozích displeje pro rychlý přístup k nastavení, aplikacím a domovské obrazovce. Základní struktura menu je nastavitelná, stejně jako 5 dotykových tlačítek přiřaditelných k oblíbeným funkcím.
Prohlédněte si modernizovanou Škodu Enyaq Laurin & Klement
To nejlepší ale přináší technika. Enyaq se představí pod novým označením 85 a nově také bez přídomku iV, který se u veřejnosti ani novinářů neujal. Díky silnějšímu motoru AE550 nyní nabídne pro obě verze, tedy se zadním pohonem i 4×4, stejný systémový výkon 286 k a díky tomu také razantně vylepšenou dynamiku. Dvoupohonové provedení 85 zrychlí z klidu na stovku za 6,7 s, tedy téměř o dvě sekundy dříve než dosud, čtyřkolka to zvládne ještě o desetinu sekundy rychleji (nyní 6,9 s). I přes vyšší výkon si díky efektivnější výkonové elektronice integrované v motoru polepšil i dojezd na 570 a 550 km, tedy v obou případech o 41 km více než dosud. Zrychlilo se rovněž nabíjení; z 10 na 80 % SoC potrvá nově pod půl hodiny (nyní 36 minut). Oběma verzím také stoupne nejvyšší rychlost z nynějších 160 na 180 km/h. Baterie zůstává stejná včetně využitelné kapacity. Provedení Enyaq 60 se technicky nemění vůbec.
Modernizace a změna označení se budou týkat všech verzí a dostanou se do výroby ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku. Ceny ani datum uvedení na trh zatím nebyly stanoveny.
Technické parametry Škoda Enyaq (2020) 80 iV
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 649 × 1 879 × 1 616 mm, 2 117 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,6 kWh / 100 km, dojezd: 529 km |
Cena od | 1 364 900 Kč |
Technické parametry Škoda Enyaq (2020) 85
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 649 × 1 879 × 1 616 mm, 1 998 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 210 kW, 286 koní, točivý moment: 545 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 562 km |
Cena od | 1 129 000 Kč |
Technické parametry Škoda Enyaq Coupé iV (2021) 80x iV
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 653 × 1 879 × 1 621 mm, 2 001 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 195 kW, 265 koní, točivý moment: 425 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,1 kWh / 100 km |
Cena od | 1 524 900 Kč |
Technické parametry Škoda Enyaq Coupé iV (2021) 85x
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 653 × 1 879 × 1 621 mm, 2 001 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 210 kW, 286 koní, točivý moment: 310 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,1 kWh / 100 km, dojezd: 550 km |
Cena od | 1 524 900 Kč |