Škoda Enyaq Coupé vyrazila vstříc masám. K mání jsou i levnější verze než RS

Škoda Enyaq Coupé vyrazila vstříc masám. K mání jsou i levnější verze než RS
Fotografie: Škoda Auto
  • Škodu Enyaq Coupé lze nyní koupit i s motorizacemi iV 80 a iV 80x
  • S výjimkou základní verze iV 60 lze nyní všechny pohony kombinovat s oběma karoseriemi
  • Nejlevnější verze Coupé je nyní o 280 000 Kč níže než dosud

Škoda Auto udělala očekávaný a logický krok, když zásadně rozšířila nabídku verzí svého dosud jediného elektromobilu. Škoda Enyaq Coupé jako extravagantnější alternativa základního SUV přestává být drahým solitérem z horního konce nabídky a stává se reálnou volbou. Dosud byla v nabídce jen jako nejsilnější čtyřkolka RS s bohatou výbavou, nyní lze vybírat i na opačném konci ceníku. Coupé totiž nově lze objednat se všemi výbavovými liniemi, včetně té stručné základní Clever. Jediným omezením je základní pohon iV 60 s menší baterií a pomalejším nabíjením, který je pro Coupé zapovězen. Volit tedy lze ze čtyřkolek RS (299 k), iV 80x (265 k) a případně zadokolky iV 80 (204 k). S ní začínají ceny částkou 1 424 900 Kč za linii Clever.

Cenový odstup od verze SUV zůstává jako dosud 60 000 Kč, je ale částečně kompenzovaný standardním střešním oknem v Coupé (pro SUV příplatek 25 500 Kč). Coupé také díky lepší aerodynamice vykazuje o něco nižší spotřebu a nabízí o 4 až 8 km (podle verze) delší dojezd. Restrukturalizace se rovněž dočkal ceník; nově je rozčleněn do jakýchsi superpaketů, které se přičítají k základní linii Clever a následující je vždy o 50 000 Kč dražší než předchozí. Teprve v jejich rámci se pak nacházejí klasické výbavové linie, což zřejmě dává do budoucna prostor k jejich úpravám či rozšíření. Jmenují se Plus, Advanced a Maxx, ten poslední je de facto vyčerpávající nabídkou přidávající k linii RS, jež patří do skupiny Advanced, řadu luxusních prvků v čele s DCC.

Pohled do ceníku

Standardní Clever nabídne mj. adaptivní tempomat, asistent jízdy v koloně a hlídač mrtvých úhlů (nazývané Asistovaná jízda 1.0), parkovací senzory na obou koncích a zadní kameru, standardní LED světlomety, bezklíčové startování, indukční nabíječku mobilu, akustická přední boční okna a zatmavená zadní boční, třízónovou autoklimu, vyhřívaný volant a přední sedadla, volbu jízdního režimu, 230V zásuvku, navigaci, alarm a přípravu pro tažné zařízení.

Plus obsahuje nynější linii Sportline, která přidává maticové světlomety s ostřikovači, animované LED koncovky, asistovanou jízdu 2.5 (navíc asistent vedení v jízdním pruhu, vyhýbání ve městě a nouzový asistent), elektrické víko kufru s virtuálním pedálem a řidičovo sedadlo a boční airbagy vzadu.

Advanced zastřešuje výbavu RS a do seznamu přihazují vyhřívání zadních sedadel plus čelního okna, osvětlenou přední masku Crystal face, head-up displej a audiosystém Canton.

A nakonec nový Maxx zahrnuje obě elektrická přední sedadla s pamětí, elektricky nastavitelnými opěrkami a masáží, sportovní volant, degresivní řízení, adaptivní podvozek DCC, panoramatické kamery, automatické parkování s pamětí posledního manévru a asistent předjíždění.

Z příplatků vypíchněme tepelné čerpadlo za 30 500 Kč, sklopné tažné zařízení (23 500 Kč), již zmíněné panoramatické okno pro SUV za 25 500 Kč, transport paket za 8 000 Kč (síťový program, mezipodlaha zavazadelníku, dálkové sklápění zadních opěradel), dělicí síť pro SUV za 5 tisíc Kč či přenosnou 11kW nabíječku iV za 16 500 Kč.

Technické parametry Škoda Enyaq (2020) 80 iV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 649 × 1 879 × 1 616 mm, 2 117 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,6 kWh / 100 km, dojezd: 529 km
Cena od1 364 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze