Cupra urychluje elektrifikaci a zahajuje výrobu modelu Formentor e-HYBRID

Cupra urychluje elektrifikaci a zahajuje výrobu modelu Formentor e-HYBRID
Fotografie: CUPRA
  • Druhý model s externě nabíjitelným hybridním pohonem ve tříleté historii značky lze již objednávat a u prodejců se objeví v březnu
  • Výroba modelu Cupra Formentor e-HYBRID ve verzích o výkonu 204 k a 245 k již byla zahájena a v prvních několika týdnech dosáhne 100 vozů za den

Značka Cupra zahájila výrobu nového modelu Formentor e-HYBRID, který bude uveden na trh v březnu. První vůz, vyvinutý a zkonstruovaný výhradně pro značku Cupra, ve dvou nových verzích s externě nabíjitelným hybridním pohonem o výkonu 204 k nebo 245 k dokazuje, že sportovní výkony a elektrifikace se dokonale doplňují. Nový model Cupra Formentor e-HYBRID, jehož výroba v prvních týdnech dosáhne 100 vozů denně, přispěje ke snížení celkových emisí CO2 a ke splnění evropských cílů.


Autorizovaní prodejci značky Cupra v České republice již přijímají objednávky modelu Cupra Formentor e-HYBRID ve verzi o výkonu 245 k, a také ve verzi o výkonu 204 k. Ceny na českém trhu byly stanoveny na 974 900 Kč (Formentor e-HYBRID 204 k), resp. 1 114 900 Kč (Formentor VZ e-HYBRID 245 k). S oběma uvedenými verzemi a již představenými modely Cupra Leon e-HYBRID a Cupra Leon e-HYBRID Sportstourer bude značka Cupra nabízet na trhu celkem šest externě nabíjitelných hybridních verzí PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle). Po uvedení kompletní řady pohonů na trh hodlá Cupra dosáhnout celkových příjmů z prodeje ve výši 1 miliardy eur. V průběhu letošního roku rozšíří portfolio také připravovaný model Cupra el-Born, první elektromobil značky Cupra.

CUPRA Formentor (2020)

Wayne Griffiths, předseda představenstva značky Cupra a společnosti SEAT, řekl: „Cupra Formentor e-HYBRID reprezentuje esenci značky a bude klíčem ke zdvojnásobení objemu prodeje v porovnání s rokem 2020. Naším cílem je, aby Formentor tvořil 50 % prodeje značky Cupra v roce 2021 a polovina z toho připadala na verze s externě nabíjitelným hybridním pohonem.“ A dodal: „Počet prodaných elektrifikovaných vozů s hybridním pohonem v Evropě dosáhl v roce 2020 podílu 11,9 % na celkovém prodeji, což představuje zvýšení z 5,7 % v roce 2019. Tento trh i nadále poroste a umožní přechod k elektrifikaci.

Nový model Cupra Formentor e-HYBRID je poháněn hybridním systémem, který kombinuje zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 150 k (110 kW), elektromotor o výkonu 115 k (85 kW) a lithium-iontovou akumulátorovou baterii o kapacitě 13 kWh. Nejvyšší celkový výkon hybridní soustavy je 245 k (180 kW), maximální točivý moment je 400 N.m. V režimu výhradně elektrického pohonu má sportovní SUV dojezd na jedno nabití až 55 kilometrů.

CUPRA Formentor (2020)

Cupra Formentor e-HYBRID 245 k kombinuje sportovní výkony s hospodárností. Zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne za pouhých 7,0 sekundy a v průměru spotřebuje podle oficiálního zkušebního cyklu WLTP 1,4 litru benzinu na 100 kilometrů, což znamená emise CO2 pouhých 31 g/km. Cupra Formentor e-HYBRID ve verzi o výkonu 204 k nabízí maximální točivý moment 350 N.m a zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy. Produkci modelu Cupra Formentor e-HYBRID zajišťuje hlavní výrobní závod značky v Martorellu na nové části montážní linky vyhrazené pro výrobu hybridních modelů. Nový úsek je součástí druhé montážní linky, na níž vznikají rovněž modely Cupra Leon a jejich verze e-HYBRID, jakož i Cupra Formentor.

Formentor, brána k mezinárodním trhům

Formentor hraje klíčovou roli ve strategii globalizace značky Cupra. Uvedením tohoto modelu na trh hodlá značka upevnit svou pozici na hlavních evropských trzích a vstoupit na trhy v nejvíce elektrifikovaných zemích v severní Evropě, především v Norsku. Cupra také plánuje rozšířit svou přítomnost na dalších, nových trzích.

Model Cupra Formentor, nabízený se sedmi motory včetně dvou externě nabíjitelných hybridních verzí, je vstupem značky do segmentu CUV, jehož podíl na trhu v Evropě se podle prognóz v příštích pěti letech zdvojnásobí.

tisková zpráva
Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze