Nedávno vzniklá značka Cupra, která vyrábí sportovně laděné vozy a v motorsportu se zaměřuje na elektromobilitu, oslavila již třetí výročí. Při té příležitosti na virtuální konferenci představila nerychlejší verzi modelu Formentor a zároveň dala více nahlédnout do elektrifikované budoucnosti, která je na poli motoristického sportu dokonce plně elektrická.
Polovina všech prodaných Formentorů mají být plug-in hybridy
Světová premiéra modelu Cupra Formentor VZ5 u příležitosti 3. výročí značky Cupra posouvá limity modelové řady Cupra Formentor, prvního vozidla vyvinutého exkluzivně pro značku Cupra, na dosud nevídanou úroveň. Srdcem vysokovýkonného CUV je pětiválec, který je zdrojem nekompromisní dynamiky. Dynamické proporce umocňují sportovní celkové vzezření spolu s vizuálně zvýrazněnou zádí a dlouhou kapotou, pod níž je uložen pětiválcový motor TSI 2,5 litru, který poskytuje nejvyšší výkon 390 k (287 kW) a maximální točivý moment 480 N.m. Jde sice o verzi pouze se spalovacím motorem, ale v nabídce jsou i dvě plug-in hybridní varianty a na konferenci zaznělo, že ty by měly tvořit minimálně polovinu všech prodaných Formentorů. Nejrychlejší Formentor VZ5 bude navíc exkluzivní verze, které se má vyrobit pouze 7 tisíc kusů.
V oblasti motoristického sportu ale Cupra sází na plně elektrický pohon. S ním se pustí rovnou do dvou úplně odlišných disciplín – off-roadových závodů série Extreme E, kde bude jeden ze dvou vozů pilotovat Mattias Ekström, a taktéž nově vzniklého seriálu E-TCR, tedy okruhových závodů cestovních elektromobilů. Tam nastoupí s vozem Cupra e-Racer, který bude po okruzích prohánět Mikel Azcona.
Na závěr ale Wayne Griffiths, předseda představenstva značky Cupra a společnosti SEAT, připomněl, že se chystá plně elektrický sériový vůz Cupra El Born, který bude na platformě MEB a technický základ bude sdílet s Volkswagenem ID.3. A nakonec ukázal i plně elektrický koncept Cupra Tavascan. Takže nejen v motoristickém sportu, ale i na běžné silnice chystá Cupra kromě plug-in hybridů i elektromobily.