Již příští rok by měl dorazit na světové trhy sportovní derivát klasického Volkswagenu ID.3, jak informuje insideevs.com. V nabídce koncernu VW tak vůz doplní sesterskou Cupru Born. Jak se dalo očekávat, to nejrychlejší z řady ID.3 ponese označení GTX a soudě podle dostupných zpráv nemají chybět dva elektromotory a pohon všech kol. O výkonu výrobce mlčí, ale máme-li se ale inspirovat dříve představeným konceptem ID.X, ten také nabízel dva elektromotory a disponoval celkovým výkonem 245 kW (333 k). Oživení modelové řady ID.3 navíc přichází přesně v polovině životního cyklu modelu.
S tím souvisí i nadcházející facelift, který nejspíše dorazí za rok. Je tak dost pravděpodobné, že Volkswagen ID.3 GTX přijde s některými novými prvky výbavy, vylepšenou baterií a lehce pozměněným designem. Co se týče výkonu, pokud si ID.3 GTX vypůjčí pohonné ústrojí od svého většího bratra ID.4 GTX, můžeme očekávat 300 koní a možnost využít sprint z 0 na 100 km/h v čase pod 6 sekund. ID.3 je totiž o něco lehčí, což s sebou přináší ještě živější dynamiku, než je tomu u prvního Volkswagenu historie s nálepkou GTX.
Technické parametry Volkswagen ID.3 45 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 590 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 110 kW, 150 koní, točivý moment: 225 Nm |
Baterie | 48 kWh (45 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 7,2 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 330 km |
Cena od | 895 900 Kč |
Hm... :-)