Jak informovala agentura Reuters, čínská společnost Leapmotor začíná v Evropě přijímat objednávky na městský kompaktní vůz T03 a SUV C10. Připomeňme přitom, že ve společném podniku Leapmotor International drží většinový podíl (51 %) Stellantis, jenž se v poslední době potýká s jedním problémem za druhým. Má přitom exkluzivní práva na výrobu, vývoz a prodej produktů Leapmotor mimo Čínu.
Technology, innovation and style are coming to Europe: it's time to #takealeap and discover our world. Stay tuned on September 23rd.#leapmotor pic.twitter.com/J1SRdzddjE
— Leapmotor (@Leapmotorglobal) September 20, 2024
Kompaktní model T03 má být pro Evropany k dispozici od konce září za cenu od 18 900 eur (475 tisíc korun včetně daní), zatímco SUV C10, které Leapmotor poprvé globálně prezentoval na loňském veletrhu IAA Mnichov 2023, se bude nabízet evropským zákazníkům od října za cenu od 36 400 eur (915 tisíc korun). Už z dřívějška pak víme, že elektromobily Leapmotor budou nejprve dostupné v Německu, Francii, Itálii, Belgii, Nizozemsku, Řecku, Španělsku, Portugalsku a Rumunsku, následovat mají ale i další trhy.
Model T03 původně dovážený z Číny se bude montovat i v Evropě, a to v závodě Stellantisu v polských Tychách, čímž se chce Leapmotor založený až v prosinci 2015 se sídlem v Chang-čou, hlavním městě téměř 60milionové provincie Če-ťiang na východě Číny, vyhnout clům Evropské unie elektromobily dovážené z Číny.
Podle Reuters pak generální ředitel společnosti Stellantis Carlos Tavares naznačil, že by se model C10 také mohl vyrábět v Evropě, ovšem neuvedl k tomu podrobnosti. Jisté nicméně je, že se Leapmotor prakticky stává 15. značkou v portfoliu Stellantisu, když doplňuje Citroën, Fiat, Opel, Vauxhall, Peugeot, Abarth, Ram, Dodge, Chrysler, Jeep, Lancii, DS Automobiles, Alfu Romeo a Maserati. Ačkoli se tedy portfolio Stellantisu rozšiřuje, nesmíme zapomenout na nedávné prohlášení Tavarese, jenž hrozil, že nevýdělečné značky ukončí.
Jako kazdy cinsky auto pipa to porad, do 30km/h neprijemne bzuci. Navigace vypada pouzitelne. Android Auto/CarPlay pry nema.
Dostupne jen 3 barvy :-)
Cenu rikal stejnou jako v clanku. Vypada fakt mnohem lip nez Dacia Spring hlavne vevnitr. Vypada ze vzadu se da i sedet oproti Springu. Nabijeni DC 45kW, AC 6.2kW asi jen jedna faze.