Trh s ojetými elektromobily se teprve formuje, avšak již se začíná dávat do rychlého pohybu. Hlavní vliv na to má dovoz ze zahraničí, odkud pocházejí téměř dvě třetiny prodávaných starších elektroaut. Český původ je totiž podle Cebie uveden jen u 37,3 % nabízených ojetin, zatímco každé čtvrté auto (24,86 %) dorazilo z Německa, 8,9 % z jiných zemí a 28,9 % prodejců původ vůbec neuvádí. Proto se i na trhu s ojetými elektromobily zvyšuje riziko podvodu především v podobě nejasného původu, stočených tachometrů či zatajených havárií. U elektromobilu navíc může případná neodborná oprava způsobit v budoucnu velké problémy.
Aktuální průměrná cena ojetých elektromobilů v Česku činí 699 000 Kč, což je o 300 000 Kč méně oproti loňskému stavu. Hlavním důvodem je růst průměrného věku ojetin na 4,3 roku oproti loňským 3,5 roku a také vyšší nájezdy, které navyšuje rostoucí průměrný roční nájezd elektrických aut. Vloni totiž měla ojetá elektrická auta najeto průměrně 23 710 km, zatímco letos už je to více než dvojnásobek (47 084 km). Co se týče podílu elektromobilů na celkovém trhu ojetin, aktuálně jde o každé zhruba 75. auto.
Nejprodávanější mezi ojetinami je značka Volkswagen (14,31 %), velmi těsně následovaná Teslou (14,25 %). Třetí je BMW s 13,62 %, čtvrtá Škoda (11,34 %). Další místa s odstupem zaujímají značky Hyundai (6,88 %), Mercedes-Benz (5,36 %), Audi (3,97 %), Kia (3,12 %), Renault (2,45 %) a Porsche (2,31 %). Žebříček nejprodávanějších modelů ovládly hned dva Volkswageny, a to e-Golf a ID.3, následují Tesla Model 3, BMW i3, Škoda Enyaq, Hyundai Kona, Mercedes-Benz EQC, Audi e-tron, Kia e-soul, Renault Zoe a Porsche Taycan. Nejvíce se točí vozy v bílé barvě, následované šedou, modrou, červenou, stříbrnou a zelenou.
Jako bonus lepší spánek, pokud budu parkovat doma.
Blafla nám 12kwh baterka z hybridu, takže vím kolik je potřeba hasičských aut
na jeden elektromobil - 11 :). A ten hnusoprášek, co z ni vylítal byl uplně všude.
Dělal jsem recyklační pec na kadmium (kadmiové jsou pořád ve vlacích a letadlech) a investor mi popsal, jak se dělá lehká baterka do elektromobilu - s elektrolitem se nedá nic dělat, tak se zeslabují elektrody až na hranici, když se elektroda protrhne, je to tady.
Starší TM3 zlevňují, protože nové a lepší TM3 také zlevňují. Zároveň je jich poměrně hodně, protože řada majitelů si koupila aktuální verzi mebo TMY.
e-Golf, ID.3 a Enyaq jsou relativně levná, ale problémová auta, takže se jich majitelé snaží zbavit.
Mercedes ztratil schopnost vyrábět auta, co se nerozbijou déle než měsíc a jejich BEV není výjimkou…
BMW i3 je naopak velmi dobré auto, byť s krátkým dojezdem, takže pro okolí větších měst skvělé a proto stále relativně drahé a nedostatkové - a nehavarované kusy zpravidla nevydrží na trhu déle než pár dnů.