Testujeme levný bazarový elektromobil Fiat 500e

Ptejte se na to, co vás zajímá
3
Testujeme levný bazarový elektromobil Fiat 500e
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Jednou z možností levného bazarového elektromobilu je Fiat 500e
  • Ani jako nový neoslnil dlouhým dojezdem, jak je na tom po 8 letech?
  • Cena se pohybuje od 200 do 300 tisíc korun včetně DPH

Jelikož v Česku většina koncových zákazníků kupuje bazarová auta a nová hlavně firmy, začali jsme se zaměřovat i na testy ojetých elektromobilů. Jednou ze zajímavých možností pro lidi, kteří chtějí levný elektromobil například na cesty do práce, je i Fiat 500e. Ten se sice v první generaci u nás vůbec neprodával, ale z USA (konkrétně Kalifornie a Oregonu) byl dovážen v poměrně velkých počtech. Jaký je jako ojetina?

Fiat 500e (test)

Technické parametry Fiat 500e (2012) Fiat 500e

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 617 × 1 627 × 1 527 mm, 1 355 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon84 kW, 111 koní, točivý moment: 200 Nm
Baterie24 kWh
Nabíjeníkonektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,5 kWh / 100 km, dojezd: 150 km
Cena od715 000 Kč

Poměrně velkou flotilu vozů Fiat 500e má i firma Protech, která mimo jiné provozuje půjčovnu elektromobilů, a část flotily „pětistovek“ rozprodává. Testovaný kus má najeto 90 tisíc kilometrů a stojí 239 000 Kč včetně DPH. V závislosti na roku výroby (2013 až 2017) a nájezdu kilometrů (od 62 do 224 tisíc kilometrů) se cena pohybuje mezi 200 a 300 tisíci korun. A jak je na tom s dojezdem? Už když kolega testoval o poznání novější Fiat 500e, udával reálný dojezd 100 až 130 km. Jak je na tom po 8 letech provozu?

Já jsem hned na začátku testu zkoušel dojezd při jízdě na horní hranici rychlostních limitů. Vyjel jsem z Hostivaře s baterií nabitou na 100 %, jel domů do Berouna a poté zpět do Prahy, ovšem na Stodůlky. Velká část trasy tedy byla po dálnici rychlostí 130 km/h, což je pro městské auto nejnáročnější režim. Navíc jsem si při venkovní teplotě okolo 5 °C v autě nastavil komfortní teplotu 21,5 °C. A jaký byl výsledek? Po ujetí 73,2 km byl zbývající dojezd podle auta 24 kilometrů, což by vycházelo na dojezd 97 kilometrů i v kombinovaném provozu s převahou dálnic. Horší už by byl jen dálniční provoz, ale ten u malého městského auta asi nikdo nepředpokládá.

V další části se zaměřím na reálný dojezd v případě, kdy po dálnici jezdím úspornější rychlostí, ovšem komfort v kabině si vzít nenechám. Co vás na tomto autě zajímá? Ptejte se v komentářích, pokud to bude v mých silách, tak to otestuji a odpověď se dočtete v testu.

Diskuze ke článku
Denys Khanzhyiev
Denys Khanzhyiev
Chybi rychlost nabijeni. Kdyz to je z USA tak asi jen jednofazove AC? Da to 7.2kW ?
Petr Kaněčka
Petr Kaněčka
Píšete velká část byla dálniční rychlostí 130 km/h, horší už by byl jen dálniční provoz. To nedává smysl.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze