Jelikož v Česku většina koncových zákazníků kupuje bazarová auta a nová hlavně firmy, začali jsme se zaměřovat i na testy ojetých elektromobilů. Jednou ze zajímavých možností pro lidi, kteří chtějí levný elektromobil například na cesty do práce, je i Fiat 500e. Ten se sice v první generaci u nás vůbec neprodával, ale z USA (konkrétně Kalifornie a Oregonu) byl dovážen v poměrně velkých počtech. Jaký je jako ojetina?
Fiat 500e (test)
Technické parametry Fiat 500e (2012) Fiat 500e
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 617 × 1 627 × 1 527 mm, 1 355 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 84 kW, 111 koní, točivý moment: 200 Nm |
Baterie | 24 kWh |
Nabíjení | konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,5 kWh / 100 km, dojezd: 150 km |
Cena od | 715 000 Kč |
Poměrně velkou flotilu vozů Fiat 500e má i firma Protech, která mimo jiné provozuje půjčovnu elektromobilů, a část flotily „pětistovek“ rozprodává. Testovaný kus má najeto 90 tisíc kilometrů a stojí 239 000 Kč včetně DPH. V závislosti na roku výroby (2013 až 2017) a nájezdu kilometrů (od 62 do 224 tisíc kilometrů) se cena pohybuje mezi 200 a 300 tisíci korun. A jak je na tom s dojezdem? Už když kolega testoval o poznání novější Fiat 500e, udával reálný dojezd 100 až 130 km. Jak je na tom po 8 letech provozu?
Já jsem hned na začátku testu zkoušel dojezd při jízdě na horní hranici rychlostních limitů. Vyjel jsem z Hostivaře s baterií nabitou na 100 %, jel domů do Berouna a poté zpět do Prahy, ovšem na Stodůlky. Velká část trasy tedy byla po dálnici rychlostí 130 km/h, což je pro městské auto nejnáročnější režim. Navíc jsem si při venkovní teplotě okolo 5 °C v autě nastavil komfortní teplotu 21,5 °C. A jaký byl výsledek? Po ujetí 73,2 km byl zbývající dojezd podle auta 24 kilometrů, což by vycházelo na dojezd 97 kilometrů i v kombinovaném provozu s převahou dálnic. Horší už by byl jen dálniční provoz, ale ten u malého městského auta asi nikdo nepředpokládá.
V další části se zaměřím na reálný dojezd v případě, kdy po dálnici jezdím úspornější rychlostí, ovšem komfort v kabině si vzít nenechám. Co vás na tomto autě zajímá? Ptejte se v komentářích, pokud to bude v mých silách, tak to otestuji a odpověď se dočtete v testu.