Pevninské Chorvatsko je z historických důvodů rozděleno na dva nestejně velké kusy. U poloostrova Pelješac odděluje jeho nejjižnější cíp, patřící do Dubrovnicko-neretvanské župy, úzký pás území Bosny a Hercegoviny kolem města Neum. Z toho důvodu bylo nutné při pozemní cestě do Dubrovníku překonávat hned dvě celní a pasové kontroly. Co to udělalo s plynulostí beztak přetížené dopravy na chorvatském pobřeží Jadranu, není třeba zdůrazňovat. Proto si Chorvatsko nechalo za 525 milionů eur (12,9 miliardy korun) u čínské firmy postavit most propojující chorvatskou pevninu s poloostrovem Pelješac. Ten byl v úterý slavnostně otevřen, přičemž související celodenní ceremoniál byl vůbec největší v chorvatské historii.
A právě jeho se zúčastnil novodobý chorvatský hrdina. Mate Rimac totiž svůj vůbec první sériově vyrobený vůz Nevera registrovaný v Chorvatsku na slavnost přivezl a dostalo se mu cti zahájit na něm pravidelný provoz. Byl totiž vůbec prvním automobilem, který po 2 140 metrů dlouhém mostě projel po oficiálním zahájení jeho provozu. Neobešlo se to bez patřičně patetických vlasteneckých projevů i z úst samotného Rimace, ovšem Chorvaté jsou na svůj národ hrdí. Každopádně si automobilka Bugatti Rimac připsala do svých kronik další hezkou kapitolu.
Technické parametry Rimac Nevera
Kompletní specifikaceKonstrukce | kupé, 4 745 × 1 986 × 1 240 mm, 2 300 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 1 407 kW, 1 914 koní, točivý moment: 2 340 Nm |
Baterie | 120 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 500 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 30 kWh / 100 km, dojezd: 490 km |
Cena od | 50 800 000 Kč |