Rychlé dobití elektromobilu při cestách napříč Českou republikou i do okolních zemí se stává stále dostupnější. Elektromobilita ČEZ, provozovatel nejrozsáhlejší tuzemské sítě veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily, uspěla v evropském grantovém řízení na výstavbu dalších 63 rychlodobíjecích stanic. Jde opět o program Connecting Europe Facility (CEF), jehož prostřednictvím Evropská komise podporuje propojování Evropy instalací dobíjecích bodů podél hlavní silniční sítě TEN-T. ČEZ souběžně buduje dobíjecí infrastrukturu i z vlastních prostředků.
Dalších 63 nových veřejných rychlodobíjecích stanic pro elektromobily vyroste u hlavních tahů napříč Českou republikou. Stanice umožňující dobití většiny běžné kapacity baterií během necelé půlhodiny vybuduje v letech 2017 až 2020 ČEZ díky grantu z evropského programu CEF. Jeho získání nedávno definitivně stvrdila podpisem grantové smlouvy Evropská komise, resp. její výkonná agentura INEA (Innovation and Networks Executive Agency). Celkový rozpočet projektu má výši 2,937 milionů eur, z toho 2,496 milionů eur tvoří grant EK a zbylých 15 procent činí spoluúčast ČEZ.
„Pro rychlé cestování mezi městy je výstavba rychlodobíjecích stanic zásadní podmínkou. Evropský grant z programu CEF pro oblast Doprava nám umožní výrazně urychlit výstavbu tohoto typu stanic. Je pro nás ctí, že Elektromobilita ČEZ je v této oblasti etablovaným a důvěryhodným partnerem Evropské komise a jsme připraveni kvalitně a spolehlivě naplnit deklarované cíle projektu. Vedle toho rozšiřujeme dobíjecí síť i z vlastních prostředků a současně budujeme nabídku souvisejících služeb a produktů pro firmy, municipality a kraje,“ vysvětluje Kamil Čermák, generální ředitel ČEZ ESCO.
„Jsem hrdý na to, že EU a INEA podpoří projekt, který bude dále rozvíjet elektromobilitu v České republice, posílí přeshraniční interoperabilitu dobíjecích sítí ve střední Evropě a usnadní lidem cestování mezi městy a regiony. Díky programu Connecting Europe Facility tak vznikne 63 nových rychlodobíjecích stanic na hlavních dopravních tazích v rámci EU,“ říká Dirk Beckers, ředitel agentury INEA.
ČEZ nedávno otevřel nabíjecí stanice v Pardubicích, které jsme osobně vyzkoušeli. Zatímco v centru vedle hlavního vlakového nádraží si na nabíjení počkáte, tak na okraji Pardubic u dealerství Volkswagenu si sice nic nekupíte, ale využít můžete dva rychlonabíjecí stojany. V brzké době se nabíjecích stanic má dočkat například Olomouc. My bychom uvítali nabíjecí stanici na dálnici D11. Řidiči by poté nemuseli zajíždět do Hradce Králové či Pardubic nebo v opačném případě hledat nabíjecí stanici v Praze.
Zdroj: tisková zpráva