V lednu letošního roku jsme informovali o pokusu o světový rekord ve 24hodinovce s elektromobilem. Původně jsme měli mít zástupce i v týmu řidičů, ale než stihl nastoupit na svoji směnu, pokus o rekord zhatilo husté sněžení. Zítra je v plánu pokus o rekord zopakovat a předpověď počasí je zatím mnohem příznivější. I tentokrát je v plánu, že se do pokusu zapojí i zástupce naší redakce a budeme také průběžně informovat o průběhu pokusu.
Zatímco současný rekord byl vytvořen s vozem Tesla Model 3 Long Range a nabíjení probíhalo na stanici Ionity, pokus o nový rekord se, stejně jako ten lednový neúspěšný, uskuteční s vozem Tesla Model 3 Performance a nabíjení bude probíhat na Superchargeru v3, který umožňuje ještě rychlejší doplnění energie Tesly Model 3, konkrétně výkonem až 250 kW. Stanice Ionity sice poskytuje nabíjecí výkon až 350 kW, ale Tesla Model 3 se během rekordní jízdy, ze které vznikl dosud platný rekord, nabíjela maximálním výkonem okolo 190 kW. Maximální výkon Ionity je totiž zatím spíše teoretický, protože je dosažitelný jen u baterií o napětí 800 V a zatím žádné auto jej nedokáže přijmout. Tesla Model 3 má napětí 400 V, a jelikož Supercharger v3 zvládá vyšší proud než stanice Ionity, dosáhne maximálního nabíjecího výkonu právě tam. Stejně jako předchozí pokusy o rekord proběhne i tento v Německu, protože je tam, kromě Superchargeru v3, také neomezená rychlost na velké části dálnic.
Zatímco při minulé úspěšné rekordní jízdě byla průměrná teplota okolo 15 °C, tentokrát bude pravděpodobně teplota výrazně nižší. Snad tedy tuto nevýhodu vyváží rychlejší nabíjení. Plánovaný start je 6. 11. 2021 a o průběhu rekordní jízdy budeme průběžně informovat. Bude také možné jej sledovat on-line. Předpověď počasí zatím dává naději, že by nový rekord mohl padnout. Má totiž být sucho, a to je základ.