Pokus českého týmu o světový rekord ve 24hodinovce s elektromobilem odstartoval

Průběh rekordu, aktualizováno o konečné informace
4
Pokus českého týmu o světový rekord ve 24hodinovce s elektromobilem odstartoval
Fotografie: Ondřej Hunčovský, fDrive.cz
  • Současný světový rekord má hodnotu 2 781 kilometrů a vytvořili jej dva Češi a Nor
  • O nový rekord se pokusí český tým s vozem Tesla Model 3 Performance
  • Pokus můžete sledovat on-line, v tomto článku naleznete přímý přenos

Aktualizováno po ukončení rekordní jízdy

Závěr bylo nutné přizpůsobit tomu, že nezbyl dostatek času pro absolvování celého okruhu, který jsme jezdili. Ondřej Hunčovský spolu s Igorem Slovákem, který pečlivě analyzoval data, tedy spočítali dobu nabíjení, aby se co nejefektivněji využil čas až do konce 24 hodinovky. Za volant sedl sám Ondra, autor celého nápadu a spoludržitel předchozího rekordu, který se snažil maximálně využít energii z baterie v rámci zbývajícího času a jel tedy o něco rychleji než jsme jezdili v předchozích jízdách. Závěr se podařilo naplánovat i zvládnout naprosto famózně, protože stihl sjet z dálnice směrem k Superchargeru. Čas 24 hodinovky vypršel pár stovek metrů před naší základnou a na tachometru v tu chvíli svítilo 2 876 km, což je i hodnota nového světového rekordu! K Superchargeru následně dojel s -2 % v baterii dle auta, takže i energii využil maximálně s vědomím toho, že Tesla pustí i trochu „pod nulu“.

Aktualizace 10:30

Po 22,5 hodinách jízdy máme ujeto 2 695 kilometrů, což znamená, že světový rekord s hodnotou 2 781 kilometrů bychom měli bez problémů překonat. Pokud se tedy nestane něco mimořádného, měl by padnout v následujícím kole, přičemž v tuto chvíli je posádka za polovinou aktuálního kola. Matematický předpoklad, pokud by to vyšlo, jak má, vychází na cca 2 875 kilometrů. Ale závěr je potřeba dobře naplánovat – když se totiž nepovede, znamená to velkou ztrátu.

Aktualizace 8:30

Po 25 kolech a 2 442 kilometrech to stále vypadá, že rekord překonáme. Nabíjí se vždy do zhruba 45 % a každé nabíjení znamená přidání zhruba 30 kWh energie za dobu okolo 11 minut. V posledních kolech nicméně posádka bojuje se zpomalujícím se nabíjením, a to pravděpodobně kvůli omezování ze strany Tesly z důvodu velkého množství nabíjení pouze na Superchargeru za sebou.

Aktualizace 6:00

Po 18 hodinách od počátku pokusu o rekord je ujeto 2 163 kilometrů, což vychází na průměrnou rychlost mírně přes 120 km/h včetně nabíjení. To by vycházelo teoreticky na 2 884 kilometrů za 24 hodin, což je o cca 100 kilometrů více, než je stávající rekord. Níže můžete sledovat živý přenos z jízdy.

Aktualizace 22:09

Po deseti hodinách a deseti minutách jízdy přijela posádka do „pit-stopu“. Za sebou měla 12 kol a ujetých přibližně 1 240 kilometrů. To by tedy vycházelo, že za celou 24hodinovku by to stejným stylem vycházelo na více než 2 900 km. Při jednom z předchozích nabíjení se nepodařilo dostat na nabíjecí výkon 250 kW, ale při následujících se již podařilo udržet teplotu baterie okolo 50 °C, která je potřeba k optimálnímu nabíjení. Živý přenos z pokusu o rekord naleznete níže.

Aktualizace 17:23

Po šesti okruzích, které trvaly celkem 5 hodin a 23 minut, má Tesla Model 3 Performance, kterou od začátku řídí Ondřej Hunčovský, ujeto 682 kilometrů. Občas je nějaká menší časová ztráta v podobě pomalejších řidičů, zejména pak předjíždějících kamionů (na konci posledního okruhu se do cesty připletl i traktor), ale jinak jde od vyřešení problému s povoleným kolem vše podle plánu. I počasí zatím přeje, protože je alespoň sucho, byť teplota je nižší, než byla při předchozí úspěšné rekordní jízdě. Zatím na základě ujeté vzdálenosti vychází předpokládaná ujetá vzdálenost na cca 2 945 kilometrů. On-line přenos můžete naleznete níže.

Aktualizace 14:12

Druhý okruh byl trochu dobrodružný, protože v jeho průběhu se ozvaly podivné zvuky z podvozku a padlo podezření na povolené kolo. Při krátké zastávce na sjezdu se to potvrdilo, ale jelikož posádka s sebou neměla klíč odpovídajícího tvaru, musela šrouby dotáhnout rukou a dojet zpět na základnu, kde proběhlo dotažení během nabíjení. Úsek měl standardní délku 92,18 km a trval 36 minut. Nabíjení i s utažením šroubů trvalo opět cca 10 minut. Videopřenos naleznete níže.

Aktualizace 13:26

První okruh je při těchto jízdách delší, protože je potřeba vybít baterii ze 100 % na cca 10 %, kde začíná nejvyšší nabíjecí výkon. Bylo to celkem 216,8 km, což trvalo 1 hodinu a 25 minut. Spotřeba byla 28,5 kWh/100 km a při zastávce výkon nabíjení dosáhl krátce po připojení 252 kW. Po 10 minutách bylo nabito dost energie a posádka vyrazila na druhý okruh. Jelikož při první přestávce vypadl přenos, první kolo je níže a pod tímto odstavcem naleznete aktuální přenos.

Původní článek o startu pokusu o rekord ve 12:00

Včera jsme psali o tom, že český tým se opět pokusí o rekord ve 24hodinovce elektromobilem. Ten minulý zmařilo husté sněžení, stále tedy platí rekord z roku 2019, který má hodnotu 2 781 kilometrů. A cílem jízdy, která začala dnes ve 12:00, je právě překonání této hranice. Jízda se koná v Německu, kde je možné jezdit po dálnicích podstatně rychleji, a základnou je Supercharger v3, jenž nabíjí výkonem až 250 kW.

Pokus o rekord můžete sledovat on-line pomocí videopřenosu v tomto článku a zároveň v tomto článku budeme průběžně aktualizovat informace. Data z telemetrie a aktuální polohu auta pak naleznete na webu teslicka.cz.

Související články
Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Naposledy upraveno: 7. 11. 18:22
Nezbývá než pogratulovat!
Nedávno se mně ptal známý, opravář aut, a co kdybys s tím chtěl jet do Španělska? Vlastně jsem ani nepochopil jeho otázku. Myslím, že toto je odpověď.
Josef L
Josef L
Tak to nakonec chlapci překonají, pokud se nestane nic na cestě.
Marek M.
Marek M.
To je napínavé jak knížky od Forsytha :-)
Tomas Zajicek
Tomas Zajicek
Velká gratulace. Valit tak dlouho tak rychle. To je solidní zkouška jak pro lidi, tak techniku. Palec hore.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze