Byton na CESu v Las Vegas ukázal skoro produkční verzi svého elektrického SUV

Byton na CESu v Las Vegas ukázal skoro produkční verzi svého elektrického SUV
  • Finální verze interiéru elektromobilu M-Byte nebude postrádat 48palcový displej
  • Vůz se na čínský trh dostane už letos, do USA a Evropy dorazí v roce 2020
  • Cena má být oproti konkurenci výrazně nižší

Přesně před rokem představil Byton na veletrhu CES futuristicky vyhlížející SUV, které se má postavit Tesle a dalším luxusním elektromobilům. Po roce čínsko-německo-americký Byton v Las Vegas sebevědomě ukázal téměř produkční vůz, který ještě letos vyrazí na silnice. A opět jsme byli u toho.

Byton ukázal téměř finální podobu M-Byte na CES 2019

O Byton M-Byte jsme vás na fDrive.cz informovali už mnohokrát, ostatně přečíst jste si mohli i náš rozhovor s šéfem Bytonu Carstenem Breitfeldem. Přesně před rokem jsme se s Bytonem poprvé svezli a nyní jsme mohli spatřit verzi, která se prý ze zhruba 85 % shodujte s tou, která už letos vyjede v sériové podobě z výrobní linky na silnice. Design velkého SUV zůstal prakticky nezměněn a auto stále vyhlíží velmi futuristicky. Zajímavé jsou zadní a přední světlomety s nezaměnitelnou signaturou, ale co uchvátí nejvíc je interiér. Byton vůbec poprvé na CESu ukázal, jak bude vypadat v produkčním autě, a nutno říci, že od futuristického prototypu se liší jen velmi mírně.

Pokud si někdo myslel, že se do sériového auta nedostane ohromný 48palcový displej, který celému interiéru vévodí, zmýlil se. Přesně takový displej se totiž skutečně v produkci objeví. Byton na CESu poprvé ukázal také finální podobu designu grafického prostředí, které vypadá čistě, elegantně a prototypu se moc nevzdaluje. Ohromný displej sám o sobě není dotykový a ovládá se skrze menší dotykové displeje. Jeden 7palcový je umístěn přímo ve volantu, pod ním je pak standardní airbag. Novinkou, kterou jsme v prototypu neviděli, je 8palcový displej mezi sedačkami, které se i v sériovém autě budou dát pootočit o 12 stupňů směrem k sobě, aby spolu pasažéři mohli lépe komunikovat.

K dispozici jsou i stejná gesta pro zesilování a zeslabování zvuku, která přineslo už BMW. Novinkou pak jsou kamery umístěné na přístrojové desce, které budou neustále sledovat řidiče a jeho pozornost. Vzhledem k tomu, že je Byton připraven na autonomní řízení úrovně 3, bude důležité zabezpečit, že se v klíčových momentech řidič věnuje řízení.

Do finálního interiéru pak byly přidána i tlačítka převodovky a také nepostradatelné páčky u volantu pro ovládání stěračů nebo světel. Tento prvek je podle Bytonu natolik funkční a lidé jsou na něj tak zvyklí, že nebyl důvod vymýšlet něco zcela nového.

Příjezd M-byte na čínský trh, který je tím hlavním pro automobilku, za níž stojí zejména čínský kapitál, je plánován na konec roku 2019. Automobilka je ale takřka kompletně vedena Evropany. V USA se nového elektrického SUV s dojezdem až 520 kilometrů dočkají v první polovině roku 2020, v Evropě se pak můžeme těšit v druhé polovině téhož roku.

A cena? Ta je jedním z nejzajímavějších aspektů. Díky kompletní výrobě v Číně se cenu nejlevnějšího modelu s výkonem 200 kW, náhonem na zadní kola a dojezdem 400 kilometrů podařilo stlačit hluboko pod hladinu, za kterou prodává konkurence. Cenovka začíná na 37 500 eurech, což je po přepočtu dokonce pod milionem korun. Evropská cena bude nepochybně o několik set tisíc korun výše, ale i tak bude více než půl milionu levnější než konkurence typu Mercedesu EQ, Audi e-tron, Jaguaru I-PACE a samozřejmě Tesly Model X. Cena vyššího modelu oznámena nebyla. I u levnější verze jde ale o předběžné údaje, které se ještě mohou změnit.

Technické parametry Byton M-Byte High Variant

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 850 × 1 940 × 1 650 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon476 koní, toč. moment: 710 Nm
Baterie95 kWh
Spotřeba?, dojezd: 520 km
Infotainment50" nedotykový displej
Cena1 200 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze