Mercedes-Benz své elektrické SUV EQC s dojezdem trápí všude, kde to jen jde. Po mrazivých testech za polárním kruhem se automobilka rozhodla udělat si výlet do Španělska, kde ke slovu přijdou vysoké teploty a písek. Vůz by měl mít výkon 400 koní a baterii s velkou kapacitou 70 kWh pro dojezd až 500 kilometrů. Možnost přehřátí se proto nemůže brát na lehkou váhu. Po testech v teplotách minus 35 stupňů Celsia se tedy nyní Mercedes potýká s hodnotami o 85 stupňů vyššími.
Celkově je na testování vyrobeno 200 kusů, které musí přetrpět veškerá úskalí v Evropě, na Středním východě, v Jižní Africe, v Americe i Číně. Neřeší se však pouze technická stránka. Velký důraz se klade také na aerodynamický zvuk, protože elektromotory jsou velmi tiché. Testují se také bezpečnostní asistenti na rozpoznávání značek a rychlostních limitů pro co nejlepší feedback pro řidiče zvyklého na spalovací motor. Ladí se také klimatizace, která by neměla brát moc energie, ale zároveň musí stoprocentně fungovat.
SUV se zrychlením na stovku pod pět sekund by se mělo na trhu ukázat již v příštím roce. Bojovat bude proti Audi e-tron a především Jaguaru I-PACE, jehož první produkční kousky se již vesele prohání po silnicích.