O Bytonu M-Byte píšeme poměrně často. Však se také jedná o zajímavý elektromobil, a to především v interiéru, kde je 48palcový displej. Poprvé jsme se s ním přitom setkali v Norsku a naše dojmy byly převážně pozitivní. Že jde na všechno Byton trošku jinak svědčí i fakt, že 50 procent příjmů chce mít ze softwaru.
Podívat se na Byton M-Byte na vlastní oči bylo poměrně těžké. Kromě prezentace v Oslu jej ukazoval Byton ještě na asijských autosalonech či technologických událostech jako CES. Nyní se však karta obrátí a Byton M-Byte si budeme moci prohlédnout i na frankfurtském autosalonu.
„Přímý kontakt s novináři je pro nás důležitá zpětná vazba. Jsme hrdí na výsledek našeho pracovního týmu, který měl zpočátku jen čistý list papíru a dnes tu máme skvělý elektromobil,“ řekl Dr. Daniel Kirchert, CEO společnosti Byton a spoluzakladatel.
V Číně byl plán SUV dostat do prodeje koncem letošního roku. Zda se to povede, je otázka. Ovšem už samotná účast Bytonu na frankfurtském autosalonu svědčí o tom, že bychom se v dohledné době mohli dočkat i evropské distribuce. Díky kompletní výrobě v Číně se cenu nejlevnějšího modelu s výkonem 200 kW, náhonem na zadní kola a dojezdem 400 kilometrů podařilo stlačit hluboko pod konkurenci. Cenovka začíná na 37 500 eurech, což je po přepočtu dokonce méně než milion korun.