Čínská společnost Byton vydala tiskovou zprávu, v níž uvádí spoustu zajímavých informací o chystaném SUV M-Byte. Mimo jiné v ní potvrzuje cenu, uvádí, kde se bude vůz vyrábět a na jaké evropské trhy se podívá jako první.
CEO společnosti, Daniel Kirchert, říká, že byl velice příjemně překvapen reakcemi návštěvníků IAA Frankfurt a obecně evropské veřejnosti, a to vzhledem k větší konkurenci. Jejich Byton M-Byte se již nachází v předprodukční fázi v továrně v čínském Nanjingu. Ta zabírá prostor o velikosti 800 000 m2 a bylo do ní investováno něco kolem 35 miliard korun. Její plánovaná kapacita má vystačit na produkci 300 000 vozidel ročně.
V Číně se auto začne prodávat už v polovině roku 2020 a první objednávky by se měly dostat do Evropy na konci příštího roku. Oficiální evropský prodej plánuje firma na konec roku 2021. První se dočkají zákazníci ve Skandinávii a Norsku kvůli zvýšené poptávce. V Norsku už přitom mají přes 14 000 rezervovaných kusů. Následně přijde na řadu i Německo, Benelux, Francie, Švýcarsko a Velká Británie. O oficiálních prodejích v Česku zatím nic nevíme.
Evropská základní cena vozu byla znovu potvrzena na 45 000 eur bez DPH (1 150 000 Kč bez DPH). Nabízet se bude ve dvou variantách. Levnější nabídne výkon 200 kW + baterii s kapacitou 72 kWh a dojezdem 360 km. Ta dražší bude mít motor s výkonem 300 kW, kapacitu baterie 95 kWh a dojezd až 435 km podle WLTP.
Technické parametry Byton M-Byte Base Model
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 850 × 1 940 × 1 650 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 200 kW, 272 koní, točivý moment: 400 Nm |
Baterie | 72 kWh |
Nabíjení | |
Spotřeba | ?, dojezd: 400 km |
Cena od | 1 200 000 Kč |
Lidicky davejte na to pozor. Jak se v tom pak maji vyznat neznaly ctenari, kdyz jim v tom delaji hokej uz redaktori.