Audi v Dánsku prezentuje elektrické SUV e-tron. Co jsme se dozvěděli nového?

Audi v Dánsku prezentuje elektrické SUV e-tron. Co jsme se dozvěděli nového?
  • Virtuální zrcátka nabídnou tři různé režimy: pro jízdu na dálnici, odbočování a parkování
  • Karoserie je speciálně izolovaná a utěsněná na všech místech, jimiž by mohly být přenášeny rušivé zvuky
  • Na přání bude k dispozici reprosoustava Bang & Olufsen o 16 reproduktorech a zesilovači s výkonem 705 W

Značka se čtyřmi kruhy představuje v Dánském královském divadle v Kodani poprvé interiér prototypu Audi e-tron. Na místě, kde jinak vystupují herci a umělci před publikem čítajícím až 650 diváků, zaplavuje nyní ostré světlo reflektorů čistě elektricky poháněné SUV. Stejně jako koncertní sál může i elektrické SUV nabízet poměrně dobrý zvukový zážitek. Na přání totiž rozmazluje řidiče i ostatní cestující prostorovým zvukem audiosystému Bang & Olufsen o 16 reproduktorech a zesilovači s výkonem 705 wattů

Interiér prototypu Audi e-tron tvoří velký oblouk, který obklopuje prostor pro cestující vpředu a po stranách, protože z široké přístrojové desky s výraznými horizontálními liniemi plynule přechází do prostorově tvarovaných výplní dveří. Nechybí Audi virtual cockpit nebo na přání dodávaná virtuální zrcátka.

Do plochých konzol virtuálních zrcátek jsou integrovány malé kamery, jejichž záběry jsou po digitálním zpracování zobrazovány na vysoce kontrastních 7" OLED displejích v interiéru. Řidič může dotykem měnit různá nastavení. Například výřez obrazu lze posunout a tím přizpůsobit požadovanému zornému poli, nebo lze zobrazení zvětšovat či zmenšovat. V systému MMI má řidič na výběr tři náhledy pro různé situace: pro jízdu na dálnici, odbočování a parkování.

V Audi e-tron mají cestující slyšet jen odvalování pneumatik a tiché bzučení elektromotorů. Karoserie je speciálně izolovaná a utěsněná na všech místech, jimiž by mohly být přenášeny rušivé zvuky. Také aerodynamický hluk, který v každém automobilu dominuje akustickému vnímání od rychlosti jízdy cca 85 km/h, se k cestujícím téměř vůbec nedostane. Ti se tak mohou vzájemně nerušeně bavit dokonce i ve vysokých rychlostech.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze