BMW X2 přijíždí s celou retroparádou i bezdrátovým Apple CarPlay

aktualizováno o ceny
BMW X2 přijíždí s celou retroparádou i bezdrátovým Apple CarPlay
Fotografie: BMW Group
  • Vůz má odkazovat na legendární kupé CSL
  • Automobilka zatím nabídne pouze dieselové a benzinové motory

Aktualizováno 26. 10. 2017 13:50

K odhalení sice došlo trošku předčasně, BMW X2 je ale hotové přijet i na náš trh. Již dnes si jej můžete objednat a klíčky byste měli dostat v březnu 2018. Zatím jsou k dispozici pouze tři motorizace. Za BMW X2 sDrive20i dáte 997 100 Kč, xDrive20d vás vyjde na 1 098 500 Kč a koupí xDrive25d zchudnete o 1 142 700 Kč. Už teď je jasné, že za pěkně vybavený model v M paketu budete až nepříjemně blízko částce 1,5 milionu korun. Nejslabší verze bez pohonu všech kol by ale mohla přijít zhruba na 850 tisíc korun. Za stylové SUV se dneska prostě platí a když jde o BMW, tak o to více.

Původní informace z 26. 10. 2017

Automobilka BMW si osvojila označení SAC (Sport Activity Coupé) a je tomu už potřetí, co po modelu X6 a X4 přijíždí na trh takový malý mutant SUV a kupé. Párkrát jsme jej mohli zahlédnout při natáčení reklamy nebo řádně zamaskovaného, teď tu ale malý kupé-crossover máme oficiálně připravený zodpovědět všechny dotazy. Konkurent nedávno představeného Jaguaru E-PACE nebo Volva XC40 přijíždí v klasické variantě, ale také jako M Sport a M Sport X. Ty poznáte podle jiných nárazníků a především obrovských kol s průměrem až 20 palců.

BMW se snažilo vdechnout do SUV segmentu trochu stylu a spojení s kupé se snaží zvýraznit umístěním loga BMW na „C“ sloupcích. Připomínat má legendární modely 2000 CS a 3,0 CSL. Světla, která vidíte, jsou samozřejmě full-LED a měly by mimořádně dobře fungovat především v zatáčkách. Zadní světla taktéž s LED technologií spojují písmeno T, charakteristické pro modely X, a grafiku ve tvaru písmene L, což je typické pro ostatní vozy BMW.

Uvnitř najdete standardně kontrastní prošívání a interiér velmi podobný tomu z BMW X1, což překvapí nejspíše málokoho. Model X2 z něj totiž vychází, a proto je mnoho dílů společných. Abychom nezapomněli, tak zavazadlový prostor má objem 470 litrů. Mnohem víc nás ale zajímají chytré technologie. Standardní výbava každého BMW X2 zahrnuje samostatný displej o úhlopříčce 6,5 palců příplatkový dotykový displej o úhlopříčce 8,8 palců, pokud potřebujete navigační systém. Počítá se také s plnobarevným BMW Head-Up displejem, který promítá všechny důležité informace na čelní sklo.

Mezi chytrými věcičkami vypíchneme novou funkci Connected+ Share Live Trip Status. Řidič může sdílet svoji aktuální polohu a předpokládaný čas příjezdu s obchodními partnery, přáteli a rodinou. Nechybí ani Wi-Fi hotspot, bezdrátové dobíjení chytrých telefonů a k dispozici je i bezdrátové Apple CarPlay.

BMW nesmělo opomenout ani bezpečnost, za kterou ručí paket Driving Assistant. Ten zahrnuje funkce varování před opuštěním jízdního pruhu, informace o povolené rychlosti se zobrazením zákazu předjíždění, automatické ovládání dálkových světel s funkcí proti oslnění BMW Selective Beam, stejně jako varování před kolizí s rozpoznáváním chodců a automatickým brzděním. Paket Plus přidává adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go nebo asistent jízdy v kolonách, který v rychlostech do 60 km/h přebírá od řidiče úkol dodržovat bezpečnou vzdálenost a udržovat vozidlo ve středu jízdního v pruhu.

Jakkoli se snaží být BMW retro, fanoušci automobilky budou jen těžce překousávat motory uložené napříč, dvouspojkové převodovky a pohon všech kol Haldex (i když se mu říká xDrive). Pohon všech kol ale funguje skvěle i v takovémto řešení, jak jsme si poctivě vyzkoušeli na sněhu. Motory nejsou také žádným překvapením a plug-in hybridního pohonu se prozatím nedočkáme. Začátek palety startuje tříválcový benzinový motor sDrive18i s výkonem 140 koní následovaný čtyřválcem sDrive20i s výkonem 192 koní. Diesely jsou o něco silnější a prodávají se pouze s pohonem všech kol. Ten největší dieselový hrubián xDrive25d umí výkon až 231 koní a točivý moment 450 Nm. Z klidu na 100 km/h se dostanete za 6,7 vteřiny.

Zdroj: press.bmwgroup.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze