Popularita vozů SUV stoupá. Ačkoli můžeme rozlišovat vozidla SUV a městské crossovery, pointa je prakticky stejná – lidé chtějí vyšší světlou výšku a tedy i vyšší posez za volantem. A ve chvíli, kdy si taková auta trh žádá, tak automobilky je budou dělat. Jako například BMW.
Německá automobilka zkompletovala svoji řadu, která nyní čítá šest modelů a ještě letos dorazí další. Ano, mám na mysli BMW X1, novinku X2 a takhle můžeme pokračovat. Jde o krásnou ukázku toho, že BMW chce přivést nové zákazníky na svoji stranu, a proto nabízí takto pestrou nabídku.
Zmínil jsem se o novince BMW X2, která 3. března oficiálně vstoupí na český trh. Po designové stránce jde o takové „anti BMW“, ale ty doby, kdy BMW chrlilo jen modely s pohonem zadních kol, už jsou pryč. Však vzpomeňte například na BMW 2 Gran Tourer. Nejeden pravověrný fanoušek si trhá vlasy, ale taková je dnes realita. I taková automobilka jako BMW musí reagovat na trh a nabízet i trošku jiné modely. Naopak zajímavé je umístění loga na „C“ sloupku. Já osobně nejsem cílová skupina podobného designového provedení, ale nemyslím si, že by auto mělo o zákazníky nouzi.
V interiéru je to klasické dobré BMW. Příplatkový infotainment má displej o velikosti 8,8 palců a je plně dotykový. Do vínku dostal nejnovější software i mapové podklady. V nabídce je také Wi-Fi hotspot. Vynechat bychom neměli ani velikost zavazadelníku 470 litrů. BMW X2 pořídíte vždy jen s dvoulitrovým čtyřválcem. K dispozici jsou motorizace sDrive20i, xDrive20d a xDrive25d. První, benzinová varianta, nabízí 192 koní a z klidu na sto se rozjede za 7,7 sekundy. Výkon se přenáší na přední kola a cena startuje na 997 100 Kč.
Ani jedna naftová motorizace nemá po výkonové stránce s autem problém. Na kvalitních silnicích X2 funguje dobře. Jakmile sjedete na nerovné a nekvalitní silnice, auto občas odskakuje a cestování už není tak komfortní. Svojí vinu na ne tolik komfortní jízdě mají i pneumatiky typu run-flat. Moc se mi líbí sedačky, které nejen hezky vypadají, ale mají také poměrně dobré boční vedení. Na kontrolování spotřeby a více jízdních dojmů nebylo moc času, takže si především po technologické stránce na X2 posvítíme, jakmile ji budeme mít k dispozici na redakční test. Kdybychom naše první dojmy měli shrnout, tak se nám vůz líbí.
Varianty xDrive 20d a 25d rozlišuje výkon. Ve standardu už u nich máte například systém Hill Descent Control, tedy asistenta pro sjíždění kopců. Slabší varianta má 190 koní a na stůl za ní dáte 1 098 500 Kč. O necelých 45 tisíc korun víc stojí verze 25d, která má výkon 231 koní. Později se v nabídce ukáže také tříválcový motor s označením sDrive 18i nebo benzinový čtyřválec s pohonem všech kol.
Model X2 se vám musí líbit. Když si vezmete slabší z dieselových dvoulitrů, který startuje lehce nad jedním milionem korun, dáte k tomu nějakou tu výbavu, rázem jste na částce, za kterou můžete koupit i jiný model z dílny BMW. Pečlivě si tedy vše musíte rozmyslet.