Přijít s vozem typu MPV není pro automobilku, která s tímto segmentem nemá zkušenosti, nic jednoduché. A dvakrát tak to platí o BMW, které má velmi náročné fanoušky, kteří chtějí sportovně zaměřená auta, a to samozřejmě s pohonem všech kol. Jenže jedna věc je uspokojit poptávku a druhá věc je mít zacelené všechny díry na trhu, respektive nabízet auta ve všech segmentech. A tak jednoho dne dorazila na trh řada 2 Active Tourer a Gran Tourer.
Jak se jezdí s BMW 225xe Active Tourer si můžete přečíst v testu. BMW řady 2 Gran Tourer v motorizaci 220i jsme nedávno protáhli nejen do Frankfurtu a zpět, kde jsme se soustředili na spotřebu. Více se o tom dozvíte v našem dřívějším článku. Dnes se podíváme na trošku jiné věci. A to na věci, které ocení především tatínek od rodiny.
645, potažmo 1 905 litrů, tolik já osobně nevypiji zlatavého moku ani za deset let.
Hned na začátek si povíme, že pod kapotou BMW 220i Gran Tourer nepracuje nikterak malý motor. Jde o dvoulitrový benzin s výkonem 192 koní. Stádo musí rozhýbat 1 530 kilogramů váhy, což mu nedělá žádný problém. Ale pojďme k té rodině.
Dvojku si můžete pořídit i v sedmimístné variantě, což byl i náš případ. Jen si přečtěte, kolik si auto vezme litrů ve chvíli, kdy do auta naskládáte šest lidí i s řidičem a zbytek prostoru naplníte zavazadly. 645, potažmo 1 905 litrů, tolik já osobně nevypiji zlatavého moku ani za deset let.
Že se dvojka zaměřuje na rodinu poznáte na první pohled. Odkládacích prostorů máte všude dostatek. Do dveří dáte i 1,5litrovou PET láhev. Pokud by vám to nestačilo, v kufru se nachází kapsa, kam pohodlně dáte i větší láhev s pitím. V kufru dále najdete praktické gumy, za které můžete nějaký ten obsah vložit. Pod podlahou kufru najdete další prostor, který opět můžete využít. Ono se vám těch 80 litrů bude hodit především při cestování ve více jak 5 lidech. Přece jen po zvednutí zadních sedadel moc prostoru pro zavazadla nezbyde. Nakonfigurovat si můžete i odkládací stolky pro druhou řadu sedadel.
Třetí řada sedadel je spíše pro děti, ale při testování spotřeby jsme v autě jeli v šesti lidech, přičemž nejmladší osobě bylo 25 let a na třetí řadě sedadel seděl chlapec s výškou 180 cm. Nebudu lhát, že druhá řada sedadel se musela posunout blíže k palubní desce, aby se mu tam vešla kolena, ale i trasu delší jak 160 kilometrů šlo bez problému zvládnout. Ve chvíli, kdy nepovezete celou posádku dospělých lidí, se do auta pohodlně vměstnáte. Při sklopené třetí řadě sedadel je na té druhé dostatek místa.
BMW 220i Gran Tourer | |
---|---|
Rozměry (délka / šířka / výška) | 4 556 / 1 800 / 1 641 mm |
Hmotnost | 1 530 kg |
Výkon | 141 kW / 192 koní |
Obsah | 1 998 ccm |
Papírová spotřeba | 6,4 l / 100 km |
Čím déle mi BMW 220i dělalo společnost, tím víc jsem jeho poslání chápal. Osobně nejsem cílovou skupinou možná jako vy. Jenže existuje i nespočet lidí, kteří by rádi BMW, ale X5ka je pro ně příliš drahá a do klasické trojky se prostě nevejdou. Do toho by rádi měli vyšší posez za volantem, jsou ochotni upustit od pohonu zadních kol a přeci jen chtějí BMW. A tak si v Bavorsku řekli, že jim tu možnost prostě dá. A podle mého je to jedině dobře. Však rozhodnutí, jaké auto vám bude stát v garáži, zůstává jen a jen na vás.