Automobilka BMW má za sebou velký kus historie. Na jejím dobrém jménu mají zásluhu skvělé modely jako je například BMW 530d, M3 a další vozidla ze současnosti nebo z historie. BMW bylo vždy synonymem sportovní jízdy a pohonu zadních kol. Ale časy se mění.
A mění se bez ohledu na odvětví i segment. Ještě pár let zpět měl prakticky každý druhý člověk i v naší malé zemi v kapse Nokii 3310 a jak to s finskou společností dopadlo, to asi víte. I proto firmy musejí inovovat a nevsázet na svojí hvězdnou současnost. A tak si BMW řeklo, že zaplní mezery v segmentu, kde je pořád má. A ejhle, vznikla řada 2 Active Tourer a Gran Tourer, tedy auta s pohonem předních kol, tříválcovými motory a maximálním zaměřením na rodinu.
Před pár lety měl prakticky každý v kapse Nokii 3310. A jak to s finskou společností dopadlo...
BMW 225xe iPerformance prošlo naším testem. Věnovali jsme se i spotřebě. Nyní jsme se však podívali na spotřebu dlouhodobou, a to konkrétně u modelu 220 Gran Tourer v motorizaci 220i.
Testovací trasa byla jednoduchá: Praha, Frankfurt a zase Praha. Logicky tedy větší část cest vedla po dálnici a v případě německé části jsme rozhodně nedrželi jen standardních 130 km/h. Slušelo by se říci, že jednak auto mělo za sebou teprve 1,5 tisíce kilometrů a že jsme v autě cestovali pouze dva s našimi několika zavazadly.
Na českých dálnicích se budete pohybovat okolo 7 až 7,5 litrů. Německo si dle síly ve vaši pravé noze řekne tak o 8 až 10 litrů. Samozřejmě že pokud budete BMW hnát 200 km/h, kde to jen půjde, bude spotřeba ještě vyšší. V rychlostech nad 160 km/h už je znát větší odpor karoserie a v interiéru začíná být až nepříjemný hluk.
Věřím, že až si motor trošku více sedne, mohla by být spotřeba o něco nižší, ale rozhodně z ní nejsme zklamáni. Naopak zklamu majitele všech naftových Octavii RS, pokud si myslí, že doma mají skutečně sportovní auto. I rodinně zaměřené BMW 220i nabízí výkon 194 koní, což není ani o tolik méně jako dostanete ve standardní benzinové Octavii RS. Samozřejmě že sportovní jízda není jen o výkonu, ale k tomu se dostaneme třeba někdy jindy.
Pro zajímavost, velikost nádrže je 51 litrů, avšak nám se povedlo natankovat litrů 62.
Je vám tedy asi jasné, že s výkonem problém opravdu nemáte. Povedlo se mi i do auta naložit dalších pět dospělých cestujících a vyrazit směr Praha, která byla vzdálená více jak 150 kilometrů. Z toho 100 kilometrů jsme trávili na dálnici D11 z Hradce Králové do Prahy. Cesta z Vysokého Mýta do Hradce Králové při dodržování rychlostních limitů, s šesti dospělými osobami v autě a se zbytkem prostoru vyplněném zavazadly jsme jeli za 6,1 litrů. Větší hmotnost, která byla odhadem o 400 až 450 kilogramů, byla znát. Nešlo však o nic zásadního, kdy byste měli pocit, že motor už opravdu nemůže. Naopak. Na dálnici při 130 km/h při plném naložení nám palubní počítač ukazoval spotřebu 8,5 litrů. Pro zajímavost, velikost nádrže je 51 litrů, avšak nám se povedlo natankovat litrů 62.
Nemusíte mít BMW řady 2 rádi, ale musíte to pochopit. BMW zacelilo mezeru v segmentu, kde donedávna nemělo model, který by lidem nabídlo. Člověk nakažený sportovní infekcí s názvem BMW si řadu 2 Active Tourer, popřípadě Gran Tourer, nekoupí, ale třeba své manželce ano, kdo ví.
BMW 220i Gran Tourer | |
---|---|
Rozměry (délka / šířka / výška) | 4 556 / 1 800 / 1 641 mm |
Hmotnost | 1 530 kg |
Výkon | 141 kW / 192 koní |
Obsah | 1 998 ccm |
Papírová spotřeba | 6,4 l / 100 km |