Zatímco od řady konkurentů v čele s Mercedesem a Volvem ještě kolem roku 2021 zaznívala velkorysá prohlášení o plné elektrifikaci do konce aktuální dekády, BMW nikdy nic takového netvrdilo. A nyní si může gratulovat, protože na rozdíl od výše jmenovaných nemusí revidovat své plány. Nejnověji to potvrdil člen představenstva BMW AG pro zákazníky, značky a prodej Jochen Goller v rozhovoru pro Autocar India. Ten totiž mimo jiné poměrně emotivně prohlásil, že „spalovací auta a spalovací motory nezmizí nikdy. Nikdy.“ Znamená to, že podle současné strategie budou v nabídce automobilky BMW v dohledné době koexistovat spalovací i elektrické pohony.
Primárním důvodem je, že vlády ustupují od svých ambiciózních, avšak obtížně splnitelných plánů ukončit prodej konvenčních spalovacích modelů do roku 2035. A BMW chce nadále oslovovat co nejširší spektrum zákazníků, proto jim bude nadále nabízet nově vyvinuté spalovací i elektrické modely.
To však neznamená, že budou pokračovat nynější hojné časy extrémně široké nabídky modelů i pohonů. Že automobilka prořeže počet nabízených modelových řad, už nějakou dobu víme, nyní ale zaznělo upřesnění, že si celá značka bude muset vystačit s pouhými třemi platformami. Jednou elektrickou Neue Klasse, druhou spalovací a třetí univerzální. Znamená to tedy, že společný základ budou sdílet i velice rozdílné modely ať už stran zaměření či velikosti. Počítá se samozřejmě s tím, že spalovací modely zanedlouho zamíří primárně na jiné trhy, než jsou ty nejvyspělejší, proelektrické. Čistě elektrická platforma bude primárně určena pro velké sedany a SUV kalibru X5 a výše. Spalovací zase ukončí dobu, kdy používaly modely s pohonem předních a zadních kol odlišnou platformu (FAAR a CLAR).
Toto opatření, které má po nedávno provedených úsporách v jiných oblastech ekonomicky zajistit automobilku v nadcházejících časech čínské ekonomické invaze, se dotkne i designu. Ten se totiž nebude lišit u spalovacích a čistě elektrických verzí. Tedy opět rozdíl oproti Mercedesu, který dosud spalovací modely od elektrických důsledně odlišoval; ovšem míní s tím v budoucnu také přestat. Zde nutno dodat, že samotné BMW při první novodobé vlně elektrifikace, symbolizované převratným modelem i3, kterou neuváženě zastavil tehdejší nově jmenovaný ředitel Harald Krüger (což jej také později stálo místo) razilo stejnou strategii.

Samozřejmě nevím co se stane dál, ale pokud vím i po minulém týdnu, tak EU i Británie rok 35 zatím drží.