BMW ///M Day 2024 byl rekordní, elektromobily se dostávají i sem

BMW ///M Day 2024 byl rekordní, elektromobily se dostávají i sem
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Na osmý ročník srazu BMW ///M Day přijelo 331 vozů BMW M a M Performance
  • Autodrom Most na Velký pátek zaplavily zástupy fanoušků BMW M
  • Letos se zúčastnilo i hodně elektromobilů a plug-in hybridů
  • Proběhla i prezentace doplňků BMW M Performance Parts

Na Velký pátek to bylo na Autodromu v Mostě opravdu velké. Na tradiční jarní sraz – BMW ///M Day – přijel rekordní počet majitelů vozů BMW M a jejich příznivců, kteří zaplnili všechny odstavné plochy v paddocku. Osmý ročník tak vytvořil český rekord v počtu vozů BMW M a BMW M Performance na jednom místě. Celkem pořadatelský Czech M Club přivítal 331 vozů, na něž se přišlo podívat více než 1 400 návštěvníků. A je vidět, že elektromobily se dostávají už i sem.

Na letošním BMW ///M Day totiž byla i hojná účast elektrických a plug-in hybridních vozů BMW M Performance. Oficiální importér, BMW Česká republika, dovezl 9 elektromobilů a 2 plug-in hybridy z celkových 20 vozů. Mezi nimi převažovalo BMW i7, kterých bylo celkem 6. Dále pak dva vozy BMW iX1 a jeden BMW iX2. Plug-in hybridní pohon pak mělo BMW M760e a BMW XM. Kromě těchto vozů byly na BMW ///M Day 2024 k vidění i jiné elektromobily nebo plug-in hybridy, například BMW i4 M50 nebo plug-in hybridní BMW i8. Lze tedy předpokládat, že i účast elektrifikovaných vozů byla rekordní, ale tu pořadatelé nemají přesně vyčíslenou.

Bude příští BMW ///M Day rekordní v počtu elektromobilů?

Je však pravděpodobné, že počet elektromobilů i plug-in hybridů bude i v dalších letech stoupat, protože za rok už nejspíše budou u zákazníků vozy jako BMW i5 M60 nebo BMW i7 M70, které právě testujeme. My jsme se spanilé jízdy po mosteckém okruhu, která je tradičním prvkem BMW ///M Day, účastnili jedním z importérských vozů BMW i7, konkrétně právě nejvýkonnější verzí M70.

Spanilé jízdy po okruhu se celkem zúčastnilo 254 automobilů a trojice motocyklů BMW M. K vidění byla, kromě již zmíněných elektromobilů a plug-in hybridů M Performance, jak takřka kompletní aktuální nabídka modelů BMW M, tak i vozy z dob nedávno i dávno minulých. Byly zde všechny generace BMW M3/M4 a BMW M6, ale také většina BMW M5, včetně variant BMW M5 CS. Ukázalo se zde stále neokoukané BMW Z3 M Coupé, ale také BMW 1 M Coupé. Majitelé na sraz přivezli jak vozy v původním stavu, tak s různými typy úprav. Jejich efektivitu si pak mohli vyzkoušet také při jízdách po závodní trati, při nichž bylo k dispozici i měření časů. Do světa skutečných závodních vozů umožnil nahlédnout stánek společnosti Šenkýř Motorsport, který přivezl své žluté BMW M4 GT3.

Protože si BMW Group Česká republika váží nadšení a zájmu o vozy BMW M, byla hlavním partnerem tohoto srazu. V jejích boxových stáních tak byly připraveny dva vozy BMW M, kompletně vybavené příslušenstvím z programu BMW M Performance Parts. Jak BMW M2, tak BMW M3 Touring byly vybaveny nejen sadou karbonových doplňků karoserie, ale především loni představenými koly s centrálními maticemi. Tam jsme zjišťovali, zda se tyto doplňky dají použít i na elektromobilech a zjistili, že na modelech i4 a i5 se použít dají, byť zmíněná kola s centrálními maticemi zatím ne. Hned opodál byly připraveny nejnovější M motocykly BMW, včetně nejnovějšího BMW M 1000 XR. Pozornost zde budila také již zmíněná flotila šesti M Performance variant BMW řady 7/i7, které se vyznačovaly fascinujícími barevnými kombinacemi od BMW Individual.

Mimořádný zájem účastníků, ale i diváků o 8. ročník srazu BMW ///M Day zajistil nejen rekordní účast, ale také znamenal vyčerpání kapacity Autodromu Most. Pro příští rok se tedy plánuje přesun na Masarykův okruh do Brna a rozšíření na dvoudenní ///M Festival. To bude skvělá příležitost pro stanovení rekordu i v počtu elektromobilů a plug-in hybridů. Máte elektromobil nebo plug-in hybrid M Performance a přijeli byste s ním příští rok na Masarykův okruh do Brna? Napište nám do komentářů.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze