BMW nabízí továrně navržená i vyrobená pancéřovaná vozidla již desítky let a pro své zákazníky je ručně vyrábí v Dingolfingu. Proti dodatečným úpravám od externích dodavatelů mají výhodu v nižší hmotnosti a celkové konstrukci navržené pro mnohem vyšší zátěž. Rovněž pojezd je přizpůsoben velkému nárůstu hmotnosti a požadavkům na funkčnost v krajních situacích. Nosný skelet karoserie je místo hliníku z pancéřové oceli s integrovanými ochrannými prvky BMW Core. Zvenčí je zase vůz navržen tak, aby se opticky co nejméně odlišoval. I když speciálních kol bude zatěžko si nevšimnout pro každého, kdo někdy viděl standardní BMW.
Jsou to totiž speciálně navržené lehké s průměrem 20", obuté do dojezdových pneumatik Michelin PAX rozměru 255-740 R510. Tento plášť používaný mj. na hypersportech Bugatti se po průrazu či průstřelu vyplní speciální pěnou, jež umožní odjet od útočníků bezpečně rychlostí až 80 km/h. Pod koly se rovněž schovají vysoce výkonné brzdy potřebné ke zkrocení mnohatunového speciálu (pohotovostní hmotnost v základní výbavě činí 4 450 kg). Standardem je aktivní integrované řízení, tedy natáčení zadních kol, usnadňující manévrování ve stísněných podmínkách a samočinné parkování.
Pohon byl svěřen prostřední verzi BMW i7 xDrive 60 s náhonem všech kol a výkonem 544 k. Ten bohatě stačí k urychlenému opuštění místa ozbrojeného střetu, nicméně s ohledem na hmotnost vozu se zrychlení z klidu na 100 km/h zhoršilo ze 4,7 na 9 sekund a maximálka snížila z 240 na 160 km/h. Poněkud narostla i spotřeba, a to na předběžných 30 kWh/100 km. Kompletní sada kamer převzatá ze standardního i7 poskytuje řidič dokonalý přehled o dění kolem vozu. Specialitou pancéřového provedení je samočinné otvírání i zavírání bočních dveří nutné kvůli jejich hmotnosti a interkom ke komunikaci s okolím bez nutnosti otvírat okna. Doplnit lze dále hasicí systém, možnost hermetického uzavření interiéru při chemickém útoku s vlastním zdrojem čerstvého vzduchu, majáky, vysílačky či stojánky na vlajky.
Interiér poskytuje plné pohodlí srovnatelné s běžným modelem plus řadu specifických prvků, například standardní vyhřívání předních bočních oken či volitelné přídavné vnitřní zrcátko s kamerou. Zmíněné přídavné prvky se kontrolují prostřednictvím dotykového displeje iDrive místo obvyklých dodatečně montovaných modulů s tlačítky.
Pancéřování chrání vůz ze všech stran, tedy i zespodu, což pomáhá i ochraně baterie. Nově se počítá i s útokem dronu. Ochrana před střelami a výbušninami dosahuje třídy VR9, skla dokonce plní požadavky normy VPAM10. Na přání lze zesílit také ochranu zbytku auta na stejnou úroveň, nejvyšší dostupnou pro osobní auta. Oficiální premiéru si pojízdná pevnost odbude na zářijovém mnichovském autosalonu, první zákaznici se dočkají v prosinci, a to včetně těch českých.
Technické parametry BMW i7 xDrive60
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 5 391 × 1 950 × 1 544 mm, 2 640 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 400 kW, 544 koní, točivý moment: 745 Nm |
Baterie | 105 kWh (101,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 195 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 18,4 kWh / 100 km, dojezd: 625 km |
Cena od | 3 552 900 Kč |