Úžasný Theatre Screen v BMW i7 s rozlišením 8K
test

Úžasný Theatre Screen v BMW i7 s rozlišením 8K

Soukromé kino na kolech

BMW nedávno předběhlo konkurenci, když představilo systém Theatre Screen. Obří dotyková obrazovka nabízí nespočet využití, které podporuje vynikající audiosystém a obří prostor na zadních sedadlech. Vyplatí se několik tučných příplatků, které dokáží ze sedmičkového BMW udělat VIP kinosál na kolech?

BMW s novou generací řady 7 zbořilo mýty o tom, co vše je možné dostat do seznamu příplatkové výbavy. Nedávno testovaná elektrická varianta s označením i7 nám ukázala, že je nejen úsporná, ale i na dálnici je jako doma. Jenže toto auto si jeho majitel užije nejvíce „vzadu vpravo“. Právě zde je příplatkové kapitánské křeslo (+ 59 618 Kč) s možností sklopení do lehátka. Něco obdobného nabízel již otestovaný Mercedes-Benz třídy S, jenže právě v tomto okamžiku se začíná rozdělovat svět luxusních limuzín. BMW se nechtělo nechat zahanbit a na strop sedmičkové řady je schopno umístit (za příplatek 128 tisíc Kč) obří dotykovou 8K obrazovku Theatre Screen.

Theatre Screen v BMW i7 s rozlišením 8K je luxusní kino

Něco takového Mercedes, Audi nebo Lexus rozhodně nenabízí, BMW se tak stalo světovou jedničkou v tomto oboru. Navíc, pokud je obrazovka v deaktivovaném režimu, jednoduše zajede zpět do naprosté roviny, která kopíruje střechu vozidla. Námi testované provedení mělo ve výbavě i panoramatickou střechu s vlákny, která v noci umí měnit barvu. Kabina vozu se tak v noci dokázala proměnit v soukromý kinosál, který byl ze všech stran (vyjma čelního okna) chráněn neprůhlednými bočními okny a roletami. Zadní roletka má z našeho pohledu dosud nevídanou hustotu vláken a pokud na ni řidič po uvedení vozu do provozu zapomene, zpětné zrcátko se stane v ten okamžik pouhým doplňkem kabiny postrádajícím jakýkoliv smysl. Ve spojení s posuvnými zadními sedadly je nutno přiznat, že tak dobře se nám zatím nesedělo v žádném z přímých konkurentů BMW řady 7.

Technické parametry BMW i7 xDrive60

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 5 391 × 1 950 × 1 544 mm, 2 640 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon400 kW, 544 koní, točivý moment: 745 Nm
Baterie105 kWh (101,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 195 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 18,4 kWh / 100 km, dojezd: 625 km
Cena od3 552 900 Kč

Systém se skládá z 31,3" ultraširokoúhlé obrazovky ve formátu 32:9 a s rozlišením 8K. To odpovídá rozlišení 7 680 × 2 160 pixelů. To nejlepší ale teprve přijde. Prostřednictvím instalované eSim karty s datovým tarifem a 5G připojením jsme dostali možnost sledovat klasické televizní vysílání. BMW přidalo i možnost připojit smartphone uživatele skrze HDMI nebo Bluetooth. To samé platí i pro herní konzoli (například PS5) nebo notebook. Spárování s jakýmkoliv technickým zařízením tak vlastně není pro BMW i7 problém. Displej s vícedotykovou technologií lze ovládat buď přímým dotykem ruky, popřípadě za pomoci dvojice obrazovek BMW Touch Command v bocích zadních dveří. A jelikož každý cestující má svoje osobní pozorovací preference, obraz jde posunout více do strany.

Kompletní kinoset stojí jako malé nové auto

BMW i7 nám po dobu testu opakovaně nabízelo ultimátní zážitek, který stále neměl konce. Novinářská konfigurace totiž dostala do výbavy audiosystémem Bowers & Wilkins Diamond Surround. Ten je sice opět za příplatek (157 tisíc Kč), ovšem kdo se pro něj rozhodne, získá stejně jako my nevšední audio zážitek, který se nedá popsat vlastními slovy. Systém disponuje výkonem 1 965 W a kabina vozu je prošpikována 35 reproduktory, z nichž některé jsou v sedácích a opěrkách hlavy. Nechybí několik zvukových režimů a právě jeden z nich se nazývá Theatre. Rukama nám za velkou část života prošly vysoké stovky testovaných vozidel, ale nic nehrálo tak dobře jako BMW i7. Popravdě, ještě nikdy jsme nezažili situaci, kdy naše pozadí cítí každou vibraci a basový tlukot u mnoha tanečních hitů, které frčely v divokých 90. letech. Kdo si bude smět dovolit poskládat dohromady tuto sestavu v celkové ceně 344 tisíc Kč, rozhodně nebude litovat.

Jak je z přiložených fotografií patrné, Theatre Screen má v sobě implementované služby YouTube, Amazon Fire TV nebo Netflix. Zábava na zadní řadě sedadel je tak zaručena. A co když posádku vzadu budou tvořit malé děti? I pro ně je zde připraven speciální dětský kanál plný animovaných pohádek. Kromě toho lze obraz měnit v dodatečných poměrech 16:9 a 21:9. Mnohé z vás jistě napadá, co když se chce zadní pasažér sledovat televizní zprávy, ale řidič vozu nechce být rozptylován a rád poslouchá svou oblíbenou hudební stanici. I v takovém případě BMW našlo řešení. Zvukový výstup z obrazovky lze jednoduše přepojit do sluchátek skrze Bluetooth nebo klasickou zdířku. Vše se přepíná skrze BMW Touch Command, kde je zřetelně vidět, jaké jsou dostupné možnosti přenosu zvuku.

Člověku až zůstává rozum stát nad tím, co vše lze v dnešní době dostat do luxusního velkého sedanu. Na druhou stranu nemůžeme nechat bez odezvy jisté nevýhody. Tou první je propojení skrze HMDI kabel. Vážně je to v roce 2023 potřeba? Proč u Mercedesu EQS s příplatkovým Hyperscreenem funguje vše bezdrátově a bez problémů? Stejně tak nás napadá otázka spolehlivosti, jelikož obrazovka by časem nemusela jít spustit a její umístění je technicky velmi náročné. A co by se stalo s obrazovkou v případě větší dopravní nehody? Tuto otázku jsme během týdne dostali nespočetněkrát a neuměli jsme na ni odpovědět. BMW ale jistě na tyto věci pamatovalo, a tak doufáme, že časem přijde jednodušší možnost přenést na obrazovku svá vlastní videa, aniž by u toho cestující museli hledat dodatečnou kabeláž.

Zhodnocení

Největším mínusem systému Theatre Screen je ale fakt, že pokud je spuštěn, řidič vozu nevidí dozadu. Jednoduše má zakrytý výhled, kterému překáží nejen obrazovka, ale i zmíněná nepropustná roleta. Hodilo by se zde proto digitální zpětné zrcátko, které by se v případě spuštění systému automaticky přepnulo na zadní kameru. Něco podobného umí například vozy Range Rover, kde hrozí časté zakrytí zadního okna kvůli rozměrnému nákladu v kufru či extrémnímu znečistění zádě. Tím ale negativa extrémně luxusního prvku BMW i7 končí. Nevíme, zda bychom něco takového sami opravdu chtěli, ale zcela jistě se najdou tací, kteří by řekli ano.

bmw-i7
Klady
  • příplatkové ozvučení kabiny
  • široká využitelnost obrazovky
  • k dispozici široké spektrum nastavení obrazu
  • velká plocha obrazovky
  • bohatá paleta on-line streamovacích služeb
Zápory
  • chybí bezdrátové zrcadlení telefonu
  • absence digitálního zpětného zrcátka (displej blokuje výhled)
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze