Pekingský autosalon je sice až druhý za tím šanghajským, přesto jde podle evropských měřítek o masovou akci; potrvá přes dva týdny od 24. 4. do 4. 5., pohostí přes 1 500 vystavovatelů a zabere 230 000 metrů čtverečních. Pro srovnání; letošní ženevský autosalon se odehrál na poloviční ploše v polovičním čase a nabídl 260 vystavovatelů. Návštěvníci se mohou těšit na záplavu novinek nejdůležitějších světových výrobců, mezi nimiž nechybějí ani nejzvučnější jména ze starého kontinentu. Například BMW tu oficiálně představí koncept Neue Klasse SUV, Mercedes-Benz chce oslnit světovou premiérou elektrické verze legendárního Geländewagenu, tedy off-roadu třídy EQG. Pozadu nezůstane ani MINI, které tu vypustí do světa svůj nový Aceman, ani Smart se svým novým SUV střední třídy Smart #5.
Čínská produkce se ale zahanbit nenechá (ostatně Smart #5 je také čínské auto), přiveze podle Autocaru na pekingské výstaviště. Svůj druhý model tu například představí Avatr, stvořeným výrobci mobilů Huawei a baterií CATL. Velký liftback Avatr 12 (vyslovováno ovšem jedna-dvě) sdílí techniku s modelem 11 z roku 2022, do prodeje by se měl dostat letos. BYD se pochlubí s historicky prvním pick-upem, který dostane podobu vysokovýkonného PHEV s elektrickým pohonem zadních kol, V2L a elektrickými články přímo v rámu. Great Wall Motors představí druhý elektromobil GWM Ora s okatým retrodesignem, tentokrát větší model Ora 07. Desing sedanu střední třídy, zjevně inspirovaný Porsche Panamera, kryje výkonný pohon se zrychlením z klidu na stovku za 4,3 s. A nakonec Zeekr Mix, který přenese špičkovou 800V technologii s ultrarychlým nabíjením do karoserie á la Volkswagen ID. Buzz.
Novinek bude samozřejmě mnohem více, těm nejzajímavějším se budeme nadále věnovat.