Testujeme Mercedes-Maybach EQS SUV 680

Ptejte se na to, co vás zajímá
2
Testujeme Mercedes-Maybach EQS SUV 680
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Testujeme vrcholný elektromobil s trojcípou hvězdou ve znaku
  • Mercedes-Maybach EQS SUV 680 v provedení Night Series
  • V komentářích se můžete ptát na to, co vás zajímá

Nedávno kolega Martin Pultzner krátce vyzkoušel vrchol nabídky elektrických Mercedesů, konkrétně Mercedes-Maybach EQS SUV 680. Ve videu slíbil, že tento luxusní elektromobil budeme mít na plnohodnotný test v Česku a ta chvíle přišla. Pod tímto článkem se můžete ptát na to, co vás na Mercedesu-Maybach EQS SUV zajímá.

Pojízdný palác na vlastní kůži. Jak jezdí Mercedes Maybach EQS SUV?

Technické parametry Mercedes-Benz Maybach EQS SUV 680

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 5 125 × 1 959 × 1 721 mm, 2 800 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon484 kW, 658 koní, točivý moment: 950 Nm
Baterie121 kWh (118,8 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 200 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 22,5 kWh / 100 km, dojezd: 600 km
Cena od4 966 086 Kč

Do redakce se nám dostala verze v Night Series, což znamená, že na voze oproti běžným Maybachům chybí chromované prvky, kterých mají Maybachy hodně. Například rámeček kolem oken je černě lakovaný a některé chromované prvky jsou zatmavené tak, že není na první pohled poznat, že jde o chrom a vypadá to jako černé. Vůz má navíc karoserii v barvě s názvem Černá obsidian, takže opticky všechny prvky splývají. Night Series ale může být spojena i s barvou s názvem Bílá opalite bright, kde naopak tyto prvky vyniknou, přestože nejsou chromované. Záleží tedy na vás, zda kontrasty chcete, nebo ne. Mně osobně se ta bílá, alespoň podle fotografií, líbí více. Jako ideál bych viděl nějakou tmavší barvu, kde ty kontrasty jsou, ale ne tak výrazné jako u bílé. Třeba šedou nebo hnědou. Taková možnost ale není, třetí možností u Night Series je Dvoubarevné metalické lakování Maybach - černá obsidian/stříbrná mojave, kde černá je spodní část karoserie a stříbrná horní. Dole tedy ty kontrasty nejsou, nahoře pak ano. A právě stříbrnou barvu bych si také dokázal představit na celém autě. Ale budu rád, když mi do komentářů napíšete, jak to vidíte vy.


Prozatímní zjištění je, že spotřeba v kombinovaném režimu se při klidné jízdě na horní hranici rychlostních limitů vejde do 20 kWh/100 km, což při využitelné kapacitě baterie 118 kWh vychází na dojezd okolo 600 km. A není jednoduché auto vybít. Po testu spotřeby jsem potřeboval zbytek baterie vybít, abych mohl otestovat i nabíjení. Druhou polovinu jsem tedy najel převážně po dálnicích a dalo mi zabrat, než jsem se dostal pod 10 % kapacity, abych mohl začít test spotřeby. Kromě cca 210 km během testu spotřeby jsem si musel udělat ještě dálniční výlet z Berouna do Plzně a následně přes Prahu ke Mělníku, abych při návratu do Prahy mohl u ultrarychlé stanice PRE v Čakovicích otestovat nabíjecí křivku. Nabíjecí výkon se dostal na udávaných 200 kW, ale poměrně rychle klesl. Následně se ale dlouho držel mezi 160 a 170 kW, takže nabíjení na 75 až 80 % je poměrně rychlé. Více se dočtete v testu nabíjení.

Ještě zbývá zmínit cenovku tohoto vozu. Mercedes-Maybach EQS SUV 680 začíná přibližně na 5 milionech korun, ale Night Series začíná o milion a půl výše. Testovaný vůz pak má cenovku přes 7 milionů korun. Je to tedy, po Rolls-Royce Spectre, druhý nejdražší vůz v našem testu.