Mercedes-Maybach EQS SUV Night Series
test

Mercedes-Maybach EQS SUV Night Series

Váž(e)né zadní sedadlo za 7 milionů

Jsou auta pohodlná, jsou auta luxusní a pak je tu Maybach. Ztělesnění toho nejlepšího, co německý Mercedes umí nabídnout. Spojení ultimátního luxusu, vybraných materiálů, špičkového pohodlí i nejnovější techniky. To se Mercedesu povedlo přetavit i do doby čistě elektrické a my jsme v Česku otestovali Mercedes-Maybach EQS SUV v unikátní verzi Night Series.

Dnešní test bude tak trochu jiný. S Maybachem EQS SUV jsem totiž měl možnost již jezdit a zaměřil jsem se na jízdní vlastnosti a zážitek řidiče, dnes jsem se rozhodl tedy auto otestovat zejména z pravé zadní sedačky, tedy tam, kde bude nejeden majitel takového vozu sedět.

Luxus za 7 milionů v Česku: Jak se jezdí vzadu v Mercedes-Maybach EQS SUV?

K testu v Česku jsme navíc dostali už tak unikátní auto ve speciální edici Night Series, která, jak už z názvu vyplývá, je celá tmavá. Kontrast oproti dvoubarevné verzi s bílým interiérem, kterou jsem měl možnost vyzkoušet dříve, nemůže být větší, navíc názorně ukazuje, jak individuální, odlišný a vkusu každého přizpůsobený může nový elektrický Maybach být.

Mercedes-Benz Maybach EQS SUV 680

Rozměry5 125 × 1 959 × 1 721 mm, 2 800 kg
Výkon484 kW
Baterie121 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd600 km (WLTP)

Tento konkrétní model stojí 7 milionů korun, ale s přidáním dalších prvků v rámci individuálního programu Manufaktur může cena dosáhnout až 10 milionů korun. Tím se stává druhým nejdražším vozem, který jsme kdy na fDrive.cz testovali, hned po Rolls-Royce Spectre.

Design: noční král

Maybach EQS SUV je upravenou verzí EQS SUV, což znamená, že se jedná o skutečně obrovské 5,2 m dlouhé auto s rozvorem 3,2 m. Důsledné „zatemnění“ ale dává autu štíhlejší proporce a oproti chromem oplývající běžné verzi působí až skoro sportovně, rozhodně ale vážně, až zlověstně nebezpečně. V každém případě budí neskutečný respekt a dává najevo, že s jeho majitelem si není radno zahrávat.

U jiných verzí výrazná přední maska Maybach s chromovými prvky je zde na první pohled zcela černá. Na ten druhý ale i zde odhalíme vertikální proužky, ale z tmavého decentního chromu s mírně zlatavým nádechem. A z tohoto materiálu jsou vyrobeny i další, jinak stříbrně chromované prvky. Loga Maybach v průduších či na B a C sloupku, ozdoby klik a dokonce i 21" kola (mohou být i ohromná 22") s aerodynamickými kryty dostala černou péči.

Velmi netypicky je černá také chlouba všech Mercedesů, hvězda na přední kapotě. Exkluzivní dojem dotváří zlatý design obalu čoček předních světel. Zde se hledělo skutečně na každý detail.

Technika: nejsilnější z řady

Nejvyšší cena znamená automaticky také nejlepší specifikace. A tak nepřekvapí, že EQS SUV ve verzi Maybach má ještě vyšší výkon než nejsilnější „standardní“ EQS SUV. Navýšen byl totiž výkon dvojice elektromotorů. Mercedes-Maybach EQS SUV se totiž prodává pouze ve verzi 680 s výkonem 485 kW, což je o 85 kW více, než kolik umí nabídnout vrcholná verze 560 u „obyčejného“ EQS SUV. Masivní točivý moment téměř 1 000 Nm v kombinaci s vysokým výkonem dokáže 2,8 tuny těžké auto na stovku rozpohybovat za 4,4 s.

Technické parametry Mercedes-Benz Maybach EQS SUV 680

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 5 125 × 1 959 × 1 721 mm, 2 800 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon484 kW, 658 koní, točivý moment: 950 Nm
Baterie121 kWh (118,8 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 200 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 22,5 kWh / 100 km, dojezd: 600 km
Cena od4 966 086 Kč

V podlaze je pak umístěna baterie s využitelnou kapacitou 119 kWh (121 kWh celkově), která se umí nabíjet maximálním výkonem 200 kW. Je to jedna z vůbec největších baterií, jakou si dnes v elektromobilu v Evropě můžete pořídit. Dojezd by pak měl atakovat 600 kilometrů dle WLTP. Jaká je realita, to vám prozradím níže. Nechybí samozřejmě ultrakomfortní vzduchový podvozek, až o 10 stupňů natáčecí zadní náprava nebo fyzické odpojování předního synchronního PSM motoru, když není potřeba. 

Interiér: tmavé hýčkání

Exkluzivní Night Series se samozřejmě přetavila také do interiéru, který je dle očekávání také celý tmavý. Černá nappa kůže je kombinována s lesklými černými plochami a velmi tmavě hnědým ořechovým dřevem s otevřenými póry. Vše dokresluje všudypřítomné ambientní osvětlení a dokonalý smysl pro detail. Mimochodem, exkluzivní verze Night Series znamená příplatek přes 750 tisíc korun. Samozřejmě si lze zvolit i pravý kontrast v podobě světlého interiéru, se kterým působí Maychbach zcela jinak. Mercedes také prostřednictvím svého program Manufaktur nabízí zcela individuální laky, kterých má stovky, dále pak barvy a prvky interiéru a další doplňky tak, aby byl každý Maybach skutečně unikátní.

Mercedes-Benz Maybach EQS SUV

My máme Maybach EQS SUV zapůjčený také s příplatkovým interiérem First Class za bezmála půl milionu korun. Ten nabízí ještě lepší materiály v zadní části vozu, volant v kombinaci dřevo-kůže a samozřejmě také obligátní držák na šampaňské, sektové skleničky a lednici, která se nachází v kufru a je přístupná přes sklápěcí středovou konzoli mezi sedadly. A pokud vás na popíjení neužije a jste spíše na práci, nechybí ani výsuvný stoleček se speciálními gumovými zarážkami v dolní části, aby vám notebook při prudkém zrychlení nesjel do klína.

Ultimátní luxus vás čeká zejména na zadních sedadlech

Celý interiér je potažný exkluzivní kůží nappa. A když říkám celý, myslím skutečně celý, protože i spodní část B sloupku, kde skoro všechna auta mají obyčejný tvrdý plast, je potažena kůží s prošíváním. To samé platí o vnitřní straně pátých dveří, tedy těch od kufru, ani tam vaše ruka nenarazí na tvrdý plast. Ať jsem se snažil sebevíc, na neušlechtilý materiál narazíte v interiéru velmi těžko. Tak to má v této cenové kategorii být.

Pro srovnání: bílý a hnědý interiér, které jsme mohli vyzkoušet v Polsku a Portugalsku

Zajímavost nás ale čeká už při otevření dveří, které mají elektrický pohon a zároveň se dokážou aretovat v jakékoliv pozici. Přístrojová deska je už ve standardu samozřejmě ve verzi Hyperscreen se třemi displeji, head-up displejem s rozšířenou realitou a pochválit musím neskutečně pohodlná sedadla. Co sedadla, křesla, která řidiče a spolujezdce hýčkají i na dlouhých cestách.

Mercedes-Benz Maybach EQS SUV

V zadní části ohromí novinka dvěma luxusními křesly ve stylu první třídy v letadle. Jsou samozřejmě plně polohovatelná a nechybí možnost jedním tlačítkem odsunout sedačku spolujezdce před vámi, vysunout si podnožku a užít si dokonalé pohodlí. Zde bych jen ocenil ještě nějakých 10 centimetrů navíc, abych se mohl v této pozici se svými 185 centimetry dokonale natáhnout.

Mercedes-Benz Maybach EQS SUV
Ano, i vnitřní strana dveří kufru je potažena jemnou kůží

Rozmazlovat vás bude 16 typů a kombinací masáží, jemné měkké polštářky na hlavové opěrce a roletky na všech oknech. Soukromí je rovněž komodita, které si zákazníci Maybachů velmi váží, Mercedes tak dokonce myslel i na takovou drobnost, jako je přidání malé „ploutve“ zevnitř k malému okénku zadních dveří tak, aby dovnitř nepronikly skutečně žádné zvědavé pohledy nebo třeba fotoaparáty paparazzi, když máte (samozřejmě elektrické) rolety vytaženy.

Masivní středový tunel kromě již zmíněných speciálních držáků na sektové skleničky nabízí i vyhřívané a chlazené držáky standardních nápojů a výrazně vystupující plochu pro položení telefonu, pochopitelně s bezdrátovým nabíjením a chlazením. Vkusným prvkem je pak speciální lampička na C sloupku s integrovaným reproduktorem.

Mercedes-Benz Maybach EQS SUV

Maybach je o směsi luxusu a technologií. Standardem jsou 11,6" displeje vzadu i vyjímatelný tablet pro ovládání všeho, co je potřeba. Samozřejmostí je ultimátní set reproduktorů audiosystému Burmester 4D Surround včetně vibračních reproduktorů v sedadlech. Pro nabíjení elektroniky nechybí čtveřice USB-C a máme tu také dvě HDMI.

Mercedes-Benz Maybach EQS SUV
V kufru zabírá lednice poměrně hodně místa

Ambientní osvětlení se skládá z 253 LED a zvolit si můžete jednu ze 64 různých barev. Samozřejmostí je pak parfémování interiéru a Mercedes uvádí pro tento model speciálně vyvinutou vůni „Číslo 12 MOOD Ebony“ se silnou esencí santalového dřeva. Tady se myslelo na vše. Také na odhlučnění, které je ještě na vyšší úrovni oproti klasickému EQS SUV. Přibyla další izolační vrstva na sklech včetně toho panoramatického na střeše. Mercedes si dal záležet zejména na odhlučnění zadní části z kufru, kde nově najdeme tlustou pevnou zástěnu zabraňující pronikání zvuku odvalujících se pneumatik z kufru do interiéru.

Jízda: královské houpání v izolaci

Váš řidič bude Maybach milovat. Má k dispozici masivní výkon, jednopedálové ovládání, pádla pod volantem pro regulaci rekuperace, hlavně ale natáčecí zadní nápravu až o 10 stupňů, díky které vás dokáže dovézt malými uličkami ke dveřím luxusního hotelu v samém srdci města. Můj řidič přijíždí, otevírá mi pravé zadní dveře, nastupuji a buď si mohu zavřít dveře tlačítkem, nebo to může provést řidič tlačítkem na obrovském Hyperscreenu. A poté jsem naprosto izolován od okolního světa, zvlášť když si pustím špičkové audio a zatáhnu všechny roletky.

Pojízdný palác na vlastní kůži. Jak jezdí Mercedes Maybach EQS SUV?

Zde mám opravdu maximální komfort a vše se mi přizpůsobí. Můj řidič se trochu ztratil a přitom najel na dlažební kostky. Ale kdybych se nepodíval, že jsou zde kostky a totálně rozbitá silnice, ani bych to nepoznal. Podvozek je naprosto neuvěřitelný, krásně vyhlazuje veškeré nerovnosti a je vám úplně jedno, co se děje pod koly. Ať už jsou tam výtluky, kostky nebo přejíždíte koleje, Maybach je koráb, který vše hladce překonává. Komfortní vzduchový podvozek je v této kategorii samozřejmostí, ale úroveň pohodlí jízdy, odhlučnění a komfortu je zde skutečně na nejvyšší možné úrovni.

Mercedes-Benz Maybach EQS SUV

Spotřeba a dojezd: reálně skoro 500 kilometrů

Luxusní auta jsou předurčena k dlouhým pohodlným cestám, na kterých se majitel může soustředit na práci, nebo naopak relaxovat v dokonalém pohodlí na zadním sedadle. Proto je zde důležitý dojezd, který by neměl omezovat. Mercedes-Maybach EQS SUV 680 4Matic má baterii o celkové kapacitě 121 kWh a z toho využitelných je 118,8 kWh. Udávaná kombinovaná spotřeba dle WLTP je 22,5 kWh/100 km, což spolu s velikostí baterie zajišťuje teoretický dojezd až 600 kilometrů dle stejného cyklu.

Spotřeba po okruhu a za celý test

Na našem standardním 60km okruhu, na kterém měříme kombinovanou spotřebu, ukázal elektrický Maybach 19,5 kWh/100 km. Venkovní teplota se během okruhu pohybovala okolo 24 °C. To by znamenalo reálný dojezd 600 kilometrů, tedy stejný, jaký slibuje výrobce. Při jízdě mimo město pak spotřeba padá na necelých 18 kWh/100 km. Naopak ve městě kvůli vysoké hmotnosti a na dálnici kvůli velké čelní ploše se spotřeba vyšplhá až na vysokých 25,8 kWh/100 km, reálný dojezd v těchto režimech je pak kolem 450 kilometrů, což je ale zejména pro dálnici velmi dobrá hodnota, která bude omezovat zřejmě málokoho.

Palubní počítač ukázal za celý test, za který jsme ujeli 426 kilometrů, spotřebu 24,5 kWh/100 km. To je poměrně hodně, nicméně je potřeba si uvědomit, že toto je jedno z největších aut, které si s elektrickým pohonem vůbec můžete koupit a vysokou spotřebu kompenzuje skutečně obří baterií. Reálný celkový dojezd nám tak vyšel těsně pod 500 km. Více informací najdete v našem podrobném testu spotřeby.

Nabíjení: maximum na 200 kW

Mercedes-Maybach sdílí parametry baterie a nabíjení se svými „obyčejnými“ kolegy se jmenovkou EQS SUV. Platforma EVA2, na které je auto postaveno, je stále 400V a baterie s obří kapacitou 119 kWh se může nabíjet výkonem maximálně 200 kW. Mercedes pak poskytuje záruku na baterii o délce 250 000 km, případně 10 let.

Mercedes-Benz Maybach EQS SUV
Na nabíjecí stanici

Maximálního nabíjecího výkonu na nabíjecí stanici Hypercharger od PRE bez problémů dosahujeme, nabíjecí křivka je do 35 % velmi plochá a auto si drží výkon kolem 200 kW. Poté mírně klesá, ale ne nijak dramaticky. Z 10 na 80 % se auto nabije za 34 minut, což na dnešní dobu není nijak oslnivá hodnota, na druhou stranu za tuto dobu doplní skutečně obří množství energie. Vzhledem k prémiové ceně a velké baterii by Maybachu opravdu slušela 800V architektura a nabíjení výkony kolem 300 kW tak, aby se čas nabíjení zkrátil minimálně o 10 minut.

Vůz musím ale pochválit za příkladné zpracování všech nabíjecích funkcí. Kromě předehřevu baterie (který lze manuálně vypnout) v průběhu nabíjení ukazuje procenta, zbývající čas i počet minut nutných pro nabíjení pro dosažení destinace v navigaci. Přímo z infotainmentu lze spustit i zastavit nabíjení na dané stanici a nechybí zobrazení toho, zda je nabíječka volná a veškeré údaje o ní. Díky integrované službě Mercedes Me Charge lze nabíjet na více než 400 tisících stanicích po celé Evropě bez nutnosti řešení různých čipů, aplikací nebo karet. Nechybí také funkce Plug and Charge.

Mercedes-Benz Maybach EQS SUV

Auto je dobře vybaveno i pro AC nabíjení, palubní nabíječka má totiž výkon 22 kW. Díky praktickému tlačítku u nabíjecího konektoru pak můžete jeho stisknutím rychle ukončit nabíjení bez nutnosti jeho vypínání na nabíjecí stanici nebo v infotainmentu.

Závěr

Ultimátní luxus. Tečka. Mercedes-Maybach EQS SUV ukazuje, že Mercedes umí špičkový luxus přenést i do elektrické éry, která se k ultraluxusním vozům velmi hodí. Elektrický pohon totiž poskytuje nejvyšší úroveň komfortu, o kterou jde v tomto typu vozu především. Ocenit musím propracovaný a špičkově zpracovaný interiér, vynikající infotainment a elektronické funkce a nejen díky programu Manufaktur skutečně ohromující možnosti personalizace. Jízdně mě uchvátil skvělý podvozek ladně žehlící nerovnosti a vhod přijde i natáčecí zadní náprava.

Mercedes-Benz Maybach EQS SUV

Autu by určitě slušela 800V architektura a nižší spotřeba, zejména ve městě, ale dojezd je natolik dostatečný, že bude omezovat málokoho.

Pakliže tedy hledáte maximální elektrický luxus na zadním sedadle, je Mercedes-Maybach EQS SUV momentálně to nejlepší, co si můžete koupit.

Foto: Martin Pultzner, fdrive.cz

mercedes-benz-maybach-eqs-suv
Klady
  • úžasné pohodlí
  • vysoký výkon
  • překvapivá manévrovatelnost díky zadní natáčecí nápravě
  • špičkový infotainment a elektronické funkce
  • elektrické dveře
Zápory
  • v konfiguraci lounge chybí pro pohodlné natažení pár centimetrů
  • vyšší spořeba ve městě a na dálnici
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze