Německý vrchol luxusu. Jaký je Mercedes-Maybach EQS SUV?

Německý vrchol luxusu. Jaký je Mercedes-Maybach EQS SUV?
Fotografie: Mercedes-Benz AG
  • Mercedes-Maybach EQS SUV je první elektromobil nejluxusnější podznačky Mercedesu
  • Cena činí minimálně 5 milionů Kč, vyšplhat se ale může i k 10 milionům
  • Součástí výbavy může být lednička, držáky na skleničky se šampaňským
  • Díky programu MANUFAKTUR lze vzhled auta široce individualizovat
  • Luxusní novinku jsme projeli v Polsku

Mercedes, to je synonymum pohodlí, technologií a luxusu. Pokud je vám ale i nejluxusnější Mercedes málo, je tu exkluzivní podznačka Maybach, v rámci které vychází upravené nejluxusnější Mercedesy s exkluzivním vzhledem, materiály, výbavou i širokými možnostmi individualizace. Jako Maybach si nyní můžete pořídit klasickou třídu S nebo také SUV GLS. O tom, že je o ně zájem, svědčí i prodejní čísla. Jen v loňském roce se totiž po celém světě prodalo na 22 tisíc Maybachů. Nyní ale Maybach vstupuje do doby elektrické a uvádí svůj první elektromobil. Upravené vrcholné EQS SUV je ještě luxusnější a má za úkol přinést ultimátní pohodlí do elektrické éry.

Pojízdný palác na vlastní kůži. Jak jezdí Mercedes Maybach EQS SUV?

My jsme si Mercedes-Maybach EQS SUV měli možnost prohlédnout už před rokem v předpremiéře v Portugalsku, nyní se ale dostává na evropský i český trh a já jsem měl možnost tento zosobněný elektrický luxus vyzkoušet a projet v Polsku.

Stejný, ale jiný

Tak jako ostatní Maybachy, i zde jde o upravený „standardní“ model. Zde, jak už název napovídá, jde o EQS SUV. Že jde o nejluxusnější edici je na první pohled jasné díky výraznější masce s nápisem Maybach a vertikálními chromovými proužky. Ostatně nápis či logo Maybach dává auta na odiv na mnoha místech, včetně předních nasávacích otvorů, obřích 22palcových kol, nástupních prahů nebo D sloupku. Zadní část vozu je kromě chromové lišty také ozdobena logem Maybach, což jasně signalizuje jeho exkluzivitu, i když zezadu je úprava oproti standardnímu EQS SUV jen mírná.

Velmi se mi líbí dvoubarevní lakování s tmavou horní částí, která auto opticky zeštíhluje. Hezkým prvkem je i tenká linka táhnoucí se podél celé karoserie. Velikostně se jedná o standardní obrovské EQS SUV s délkou 5,2 metru a rozvorem 3,2 metru.

Ultimátně luxusní uvnitř

Maybach je zejména o interiéru a ultimátním luxusu a pohodlí. A to Maybach EQS SUV splňuje vpředu i vzadu.  Interiér je ještě na vyšší úrovni než u klasického EQS SUV. interiér je totiž celokožený a tím mám na mysli skutečně celý. Například i spodní část B sloupku, kde skoro všechna auta mají obyčejný tvrdý plast, je potažena kůží s prošíváním. Až jsem se snažil sebevíc, na neušlechtilý materiál narazíte v interiéru velmi těžko. Vládne mu kůže, dřevo s otevřenými póry, kov, sklo, ambientní osvětlení a pohodlí. Mimochodem ani u volantu se opět u Maybachu nespokojí s kůží, ale po obrubě je pokryt leštěným dřevem.

Mercedes-Benz Maybach EQS SUV

Zajímavost nás ale čeká už při otevření dveří, které mají elektrický pohon a zároveň se dokážou aretovat v jakékoliv pozici. Přístrojová deska je už ve standardu samozřejmě ve verzi Hyperscreen se třemi displeji, head-up displejem s rozšířenou realitou a pochválit musím neskutečně pohodlná sedadla. Co sedadla, křesla, která řidiče i spolujezdce hýčkají i na dlouhých cestách.

V zadní části ohromí novinka dvěma luxusními křesly ve stylu první třídy v letadle. Jsou samozřejmě plně polohovatelná a nechybí možnost jedním tlačítkem odsunout sedačku spolujezdce před vámi, vysunout si podnožku a užít si dokonalé pohodlí. K němu přispívá i masáž, jemné měkké polštářky na hlavové opěrce a roletky na všech oknech. Soukromí je rovněž komodita, které si zákazníci Maybachů velmi váží, Mercedes tak dokonce myslel i na takovou drobnost, jako je přidání malé „ploutve“ zevnitř k malému okénku zadních dveří tak, aby dovnitř nepronikly skutečně žádné zvědavé pohledy nebo třeba fotoaparáty paparazzi.

Mezi křesly je masivní středový tunel s bezdrátovou nabíječkou, držákem na sklenky šampaňského (mimochodem potažené stříbrem), vyhřívané i chlazené držáky nápojů a dokonce i lednička. Tu lze v kufru velmi jednoduše jedním pohybem za madlo vyjmout, vyčistit a naplnit novým šampaňským. Za sedadly dokonce najdeme krásná dřevěná dvířka pro uložení skleniček na šampaňské. Vkusným prvkem je pak speciální lampička na C sloupku s integrovaným reproduktorem.

Mercedes-Benz Maybach EQS SUV

Maybach je o směsi luxusu a technologií. Standardem jsou 11,6" displeje vzadu i vyjímatelný tablet pro ovládání všeho, co je potřeba. Samozřejmostí je ultimátní set reproduktorů audiosystému Burmester 4D Surround včetně vibračních reproduktorů v sedadlech. Pro nabíjení elektroniky nechybí čtveřice USB-C. Pokud chcete místo relaxování pracovat, nechybí exkluzivní rozkládací stoleček.

Ambientní osvětlení se skládá z 253 LED a zvolit si můžete jednu ze 64 různých barev. Samozřejmostí je pak parfémování interiéru a Mercedes uvádí pro tento model speciálně vyvinutou vůni „Číslo 12 MOOD Ebony“ se silnou esencí santalového dřeva. Tady se myslelo na vše. Také na odhlučnění, které je ještě na vyšší úrovni oproti klasickému EQS SUV. Přibyla další izolační vrstva na sklech včetně toho panoramatického na střeše, Mercedes si dal záležet zejména na odhlučnění zadní části z kufru, kde nově najdeme tlustou pevnou zástěnu zabraňující pronikání zvuku odvalujících se pneumatik z kufru do interiéru.

Ještě silnější než nejsilnější

Technika zůstala stejná jako u EQS SUV, navýšen byl ale výkon dvojice elektromotorů. Mercedes-Maybach EQS SUV se totiž jako první bude prodávat ve verzi 680 s výkonem 485 kW, což je o 85 kW více, než kolik umí nabídnout vrcholná verze 560 u „obyčejného“ EQS SUV. Masivní točivý moment téměř 1 000 Nm v kombinaci s vysokým výkonem dokáže 2,8 tuny těžké auto na stovku rozpohybovat za 4,4 vteřiny.

V podlaze je pak umístěna baterie s využitelnou kapacitou 118 kWh (mimochodem je to o 10 kWh více, než původně při představení), která se umí nabíjet maximálním výkonem 200 kW. Dojezd by pak měl atakovat 600 kilometrů dle WLTP, realita ale bude někde kolem 400 a 500 kilometrů Nechybí samozřejmě vzduchový podvozek, až o 10 stupňů natáčecí zadní náprava nebo odpojování předního motoru, když není potřeba. A ještě než se pojedeme projet vám prozradím cenovku tohoto super-luxusního korábu. V Česku si ho můžete objednat za cenu od 5,3 milionu korun, ale pokud se trochu rozvášníte v konfigurátoru, není problém se dostat I na vice než sedm milionů. Tolik stojí i model, ve kterém právě teď sedím. Mercedes také prostřednictvím svého program Manufaktur nabízí zcela individuální laky, kterých má stovky, dále pak prvky interiéru a další doplňky tak, aby byl každý Maybach skutečně unikátní.

Mercedes-Benz Maybach EQS SUV 680

Rozměry5 125 × 1 959 × 1 721 mm, 2 800 kg
Výkon484 kW
Baterie121 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd600 km (WLTP)

Mód Maybach

Nejdříve si zahraju na svého vlastního řidiče a zkouším rozdíly oproti klasickému EQS SUV, které je již sám o sobě luxusním korábem. Oproti němu ale v režimech přibyl mód Maybach pro ultimátní pohodlí, stejně tak nastavení podvozku můžete po komfortním režimu povýšit na ještě houpavější a měkčí přepnutím módu Maybach.

Mercedes-Benz Maybach EQS SUV
Mód Maybach zajistí nejvyšší pohodlí

Opět oceňuji natáčecí zadní nápravu, díky které se poloměr otáčení dostal na 11 metrů a manévrování s tímto mastodontem se tak stává překvapivě snadným. Mimochodem spotřeba při jízdě na okreskách ve čtyřech lidech činí 17,5 kWh/100 km, a to je venku pekelných 33 stupňů a klimatizace se tak vcelku nadře. Reálný dojezd v těchto podmínkách je tak bez problémů přes 600 kilometrů. Nechybí nejvyšší úroveň asistenta řízení, jednopedálové ovládání a vše, co známe z klasického EQS SUV. Váš řidič tak bude v sedmém nebi.

Mercedes-Benz Maybach EQS SUV
Vepředu...

Abyste v něm byli ale i vy, je potřeba si sednout dozadu. Dozadu doprava. Tedy tak činím a a vše, co jsem popisoval, si nyní užívám v praxi. Houpavá a neskutečně tichá jízda, ultimátní pohodlí a v obklopení luxusu – to je zážitek, který si každý majitel Maybachu bude užívat. Oceňuji i maličkosti, jako gumové zarážky na spodní části vyklápěcího stolečku, aby se vám notebook při práci nesesunul do klína. Anebo možnost zacvaknutí skleniček na šampaňské. Pak už závisí jen na vašem řidiči, zda vám ani bublinky neskončí v klíně.

Mercedes-Benz Maybach EQS SUV
... a pracující vpravo vzadu

Pro jízdu vzadu dnes nejlepší

Mercedes-Benz Maybach EQS SUV je skutečně totální elektrický luxus. A pokud se necháváte vozit vzadu a potrpíte si na čistě elektrický pohon, luxusnější vůz momentálně nenajdete. Roll-Royce Spectre totiž na pohodlné ježdění vzadu moc není a BMW i7 zase nenabídne tu ledničku a držáky na skleničky se šampaňským. A o to jde přeci v tomto typu auta především.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze