Nejluxusnější a největší elektrické SUV s logem Mercedes-Benz se celkem nenápadně dočkalo významného vylepšení. Dle insideevs.de se u něj využitelná kapacita baterie zvýšila na 118,8 kWh, což znamená, že s lehkou nohou na pedálu akcelerátoru půjde ujet s verzí 450+ klidně i 600 km na nabití. Norma WLTP sice hovoří dokonce o 720 km, ale to z našeho pohledu není moc reálné vzhledem k váze vozu a velkým čelním proporcím. Verze s větší baterií půjde do prodeje zkraje příštího roku a zatím se nezdá, že by výrobce závratně zvýšil ceny za jednotlivá provedení. Nezměnila se ani rychlost nabíjení, takže vůz lze stále nabíjet AC proudem o výkonu 11 kW, případně na 200kW nabíječce.
Naopak při pohledu na seznam výbavy vylepšeného provedení je jasné, že v tomto ohledu Mercedes-Benz EQS nabídne lepší techniku. Standardem je nyní tepelné čerpadlo a příprava na digitální klíč od vozidla (tedy odemykání přes mobilní telefon). Verze s pohonem všech kol 4Matic nabídnou systém pro automatické odpojení předního elektromotoru ve vyšších rychlostech nebo v případě, že přední pohon zkrátka není potřeba. Jedná se o mechanickou spojku, která odpojuje přední synchronní elektromotor. Tuto funkci dostane začátkem roku taktéž vrcholné provedení Maybach EQS 680.
Technické parametry Mercedes-Benz EQS SUV 450+
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 5 125 × 1 959 × 1 718 mm, 2 695 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 265 kW, 360 koní, točivý moment: 568 Nm |
Baterie | 121 kWh (118,8 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 200 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 580 km |
Cena od | 3 275 470 Kč |
Bylo by zajímavý dát tu novou baterii i do EQS 580 v sedan verzi.
Nevíte, jak to vypadá s aktualizací na MBUX, co je v nové Třídě E?