Bestseller mezi elektromobily VW značce přinesl desítky tisíc nových zákazníků

2
Bestseller mezi elektromobily VW značce přinesl desítky tisíc nových zákazníků
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Pro skoro 80 % německých zákazníků je ID.3 nejčastěji používaným vozidlem v domácnosti
  • Model ID.3 byl v srpnu na 1. místě v registracích nových vozů v celé západní Evropě

Plně elektrický Volkswagen ID.3 se může po prvním roce na evropském trhu pochlubit úspěšnou bilancí: „Tento vůz je absolutní trefou do černého. Vyhovuje vkusu zákazníků a okamžitě obsadil přední místa v tabulkách registrací nových vozů v mnoha zemích,“ říká Klaus Zellmer, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby. Zákazníci v Evropě si do konce září objednali celkem již 144 000 těchto vozů. Z interní studie vyplývá, že 50 procent kupujících přitom předtím nejezdilo s vozem Volkswagen, a jsou tedy pro značku novými zákazníky. „Model ID.3 získal pro značku Volkswagen nadprůměrné množství nových skupin zákazníků. Sedmdesát tisíc nových zákazníků je jasným důkazem, že s tímto vozem a naší strategií elektromobility kráčíme správným směrem,“ říká Zellmer.

Pro porovnání: průměrný podíl nových zákazníků u ostatních modelů značky Volkswagen je cca 36 procent. Vysoká poptávka po ID.3 a dalších modelech ID vynesla značce Volkswagen pozici lídra na evropském trhu elektromobilů v prvním pololetí 2021. V srpnu byl model ID.3 na mnoha trzích nejžádanějším elektromobilem – například v Německu, Velké Británii, Irsku, Rakousku a Švýcarsku. Také v celé západní Evropě byl ID.3 v srpnu na prvním místě v registracích nových vozů. Ve snaze uspokojovat vysokou poptávku sjíždí z montážních linek závodů v Cvikově a Drážďanech celkem 1 200 vozů denně. V Cvikově se elektrický bestseller vyrábí na obou montážních linkách v třísměnném provozu. Výroba byla spuštěna navíc i v čínském Antingu pro lokální trh, kde bude uveden do prodeje letos na podzim. Volkswagen se nedávno dotazoval svých zákazníků v Německu na důvody, proč si model ID.3 pořídili, a na způsob, jakým vůz používají. Nejdůležitějšími kritérii pro koupi nebo leasing vozidla byla ochrana životního prostředí (60 %) a inovativní technologie (51 %). Pro mnohé zákazníky byla významná také osobní zákaznická péče v prodejní a servisní síti značky Volkswagen.

Pro téměř 80 % německých zákazníků je ID.3 nejčastěji používaným vozidlem v domácnosti. Většina domácností nabíjí vozidlo již nyní s kompletně neutrálními emisemi CO2. Přibližně 70 % používá výhradně ekologickou elektrickou energii, a to buď z vlastní fotovoltaické elektrárny, nebo od dodavatelů elektrické energie – a stále častěji využívají také nový produkt Volkswagen Naturstrom Connect. Vzhledem k tomu, že se ID.3 vyrábí v Cvikově i Drážďanech s neutrální bilancí emisí CO2, Volkswagen se tím značně přibližuje k dosažení cíle mobility s neutrální bilancí emisí CO2. Rodina modelů ID tak významně přispívá k úspěchu strategie „Way to Zero“. Jejím těžištěm je urychlení elektrické ofenzivy novou strategií značky ACCELERATE. Cílem je kompletní elektrifikace flotily nových vozů. Elektromobily budou do roku 2030 tvořit minimálně 70 % prodeje značky Volkswagen v Evropě, což představuje výrazně více než jeden milion vozidel. V Severní Americe a Číně má podíl elektromobilů dosáhnout nejméně 50 %. Volkswagen bude za tím účelem uvádět na trh minimálně jeden nový model s elektrickým pohonem ročně.

Technické parametry Volkswagen ID.3 45 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 590 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon110 kW, 150 koní, točivý moment: 225 Nm
Baterie48 kWh (45 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 7,2 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 330 km
Cena od895 900 Kč
Diskuze ke článku
Bohumil Filip
Bohumil Filip
Měl jsem jen jedno auto VW a po téhle zkušenosti jsem se zařekl, že už nikdy od nich nic nechci. Ani elektro, prostě nic.
Tom ReBlack
Tom ReBlack
smutné i levný Fiat Panda zvládne aspoň těch 750 kg na tažném a to je to mnohem menší nevýkonný vůz vs. auto za mega .. :) (to i TM3 to umožňuje a cenově je relativně hodně blízko)

btw proč v parametrech neuvádíte reálný neboostovaný/udržitelný výkon? (kolik bude max. +- 30-40 kW)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze