Prolezli jsme nový Volkswagen Multivan eHybrid

8místné MPV jako plug-in hybrid
Prolezli jsme nový Volkswagen Multivan eHybrid
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Nový Volkswagen Multivan poprvé vznikl jako samostatný model
  • Díky platformě MQB dostal i plug-in hybridní pohon eHybrid
  • Vypadá, že je menší než předchůdce, ale opak je pravdou

Volkswagen Multivan byl představen v nové generaci a poprvé jako samostatný model, který nevychází z modelu Transporter. Zároveň, i díky platformě MQB z osobních vozů, dostal poprvé plug-in hybridní pohon. O představení nového Multivanu jsme už psali, ale v Mnichově jsme měli první příležitost si tento vůz osahat a prolézt. Pojďme se na něj tedy stručně podívat.

Prolezli jsme nový Volkswagen Multivan eHybrid, 8místné MPV jako plug-in hybrid

Zmíněná velká změna technického základu je vidět už na vnějším designu. Zatímco předchozí generace Multivanu prostě dodávku nezapřely, současná působí spíše jako osobní vůz kategorie MPV, kterým skutečně je, přestože Volkswagen pro něj vymyslel novou kategorii MUV (Multi Utility Vehicle). Podobný pocit máme i z interiéru, který se v předchozí generaci i přes veškerou snahu designérů dokonale nezbavil robustních tvarů z dodávky. V novém Multivanu je jasně vidět, že jde o palubní desku osobního vozu a celkové útulnosti interiéru pomáhá i prosklená panoramatická střecha.

Na Multivanu je ale nejdůležitější jeho prostornost. I když opticky vypadá jako menší než předchůdce, opak je pravdou. Menší je pouze výška, ale do šířky i délky (tedy těch důležitějších parametrů) se Multivan naopak zvětšil, v interiéru tak nabídne dostatek místa až pro 8 cestujících. Interiér má navíc skvělou variabilitu, protože sedačky v zadních řadách jsou nejen posuvné, ale hlavně samostatné. Nemusíte tedy posouvat celou řadu najednou a jednotlivé sedačky můžete také vyjmout. Případně je můžete sklopit a udělat z nich třeba stolek.

Interiér má skvělou variabilitu

Zavazadlový prostor v osmimístné konfiguraci sice neohromí objemem, ale je opět variabilní a odvíjí se od toho, jak nároční na prostor jsou členové posádky. Pokud jde například o početnou rodinu, kdy vpředu sedí rodiče a v zadních řadách děti, lze zadní řady posunout blíže k sobě a mít více místa pro zavazadla. Když ale vzadu sedí dlouháni, dají se naopak mezery mezi řadami netáhnout na úkor zavazadlového prostoru.

Pokud jde tedy o interiér, navazuje nový Multivan na svého předchůdce, ale je mnohem útulnější, když byl vyvinut primárně pro tuto luxusnější osobní verzi. Novinkou je ale plug-in hybridní pohon s parametry, které známe například z Passatu GTE nebo Superbu iV. Čtyřválcové čtrnáctistovce o výkonu 110 kW pomáhá elektromotor a maximální systémový výkon je 160 kW. Na podrobnější technické parametry, jako je spotřeba nebo dojezd na 13kWh baterii si ale ještě budeme muset počkat.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze