Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI eHybrid
test

Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI eHybrid

Úplně nový začátek
1

Nový Multivan T7 není v naší redakci žádným nováčkem, a tak se jeho aktuální test zaměřuje především na jízdní komfort posádky a také situace, kdy majitel vozu občas nestíhá nabíjet. Stane se v tu chvíli z hybridního Multivanu cvalík s velkým apetitem? Nejen na to jsem hledal odpověď v testu populární německé dodávky.

Ačkoliv už jsme nový Volkswagen Multivan T7 eHybrid v redakci měli, nezaměřili jsme se zatím na využití vnitřního prostoru a jízdní komfort. Zatímco v předešlé generaci bylo často problém manipulovat s těžkými a neobratnými sedadly, novinka se v tomto ohledu polepšila. I méně silní jedinci si poradí s případnou demontáží sedaček. Těm ve vyšší výbavě nechybí elektrický výhřev, každá sedačka nabídne dvojici loketních opěrek a vhod přijde i různě nastavitelný posuvný stolek s několika úložnými prostory. Co se týče manipulace a čarování s prostorem uvnitř vozu, je potřeba dopředu myslet na to, že hlavně v případě kratší karosářské verze pořád není v kabině místa na rozdávání. Typickým příkladem je, když jsem se rozhodl vnitřek vozu uspořádat do kancelářské konfigurace.

Technické parametry Volkswagen T7 Multivan (2021) eHybrid

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 973 × 1 941 × 1 907 mm, 2 110 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon160 kW, 218 koní, točivý moment: 350 Nm / 1 000 ot/min
Baterie13 kWh (10,4 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 11 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 1,5 l / 100 km
Cena od1 304 777 Kč

Na první pohled jednoduchý úkol se začal komplikovat, když jsem zjistil, že při požadavku mít sedačku přesně uprostřed (abych měl stolek přesně před sebou), budu muset jedno z krajních sedadel vyjmout a přesunout ho svými silami do zádě vozu. Pokud bych to totiž neudělal, stolek se mezi sedadla sice vejde, ale vy budete následně nehezky zkroucení do strany. Sedačky druhé a třetí řady totiž postrádaly otočný mechanismus, což je opravdu škoda. Zarazila mě i absence roletek v oknech, protože ačkoliv vůz disponoval příplatkovými zatmavenými okny od B sloupku dozadu, i tak bylo do interiéru vidět. Pro ještě větší soukromí bych tak stínící rolety určitě ocenil. Naopak vhod přišla nezávislá třízónová klimatizace klimatizace, kdy jde pro každou řadu nastavovat směr a rychlost ofuku. Vše se děje skrze přídavný panel u střešního panoramatického okna, se kterým mám menší problém.

Nejsem přílišným zastáncem tohoto prvku, protože nejenže je kvůli němu karoseie méně tuhá, ale pokud chybí stínící roleta, jízda za parného léta je skoro až za trest. Nevím proč, ale Multivan T7 stínící roletu u střešního okna postrádá a i když výrobce tvrdí, že ve skle je speciální samostmívající se „hmota“, během celého týdne, kdy zrovna bylo krásné slunné počasí, mě slunce svítící skrze střechu nehezky otravovalo. Moc nadšený jsem nebyl hlavně, když jsem vůz na 15 minut odstavil na parkovišti a po příchodu do vozu měl z krásně studené plechovky teplý nápoj. Podotýkám, že plechovka byla v držáku na nápoje uprostřed stolečku, který byl posunut do středu vozu. Za mě bych si tak do nového Multivanu prosklenou střechu určitě nekupoval a peníze využil na jiné prvky.

Například adaptivní tlumiče DCC jsou ideálním příplatkovým prvkem, za který bych se naopak peníze utratit nebál. Přinášejí totiž několik možností nastavení – v režimu Sport se Multivan T7 chová skoro až jako klasické osobní vozidlo a náklony karoserie jsou značně eliminovány. Kdo by pak chtěl z této pohledné dodávky udělat houpavý dálniční křižník, stačí v režimu Individual nastavit nejměkčí tuhost tlumičů. Je až neskutečné, jaký jízdní komfort dokáže Multivan T7 nabídnout. V tomto ohledu na něj má snad jen aktuální provedení Mercedesu třídy V. Po řidičské stránce potěší i fakt, že řidič má o všem dostatečný přehled díky panoramatickému kamerovému systému. Výtku bych ale měl ke zdvojeným A sloupkům, za které se bez problému „vejde“ chodec nebo i z vedlejší silnice odbočující menší osobní auto.

U řízení se musíte připravit na to, že ačkoliv je vůz na podvozku MQB, o přerostlý Golf se nejedná. Výrobce sice tvrdí, že řízení jeho má hodně blízko k této kategorii, ale je to jen marketingový tah. Navíc fanoušci značky nemohou často zkousnout, že nové vydání dodávkového bestselleru postrádá pohon všech kol. Ten se již nenabízí a pokud někdy přijde, bude to zcela jistě v podobě elektromotoru na zadní nápravě. Otázkou také je, zda můžeme v příštích letech čekat nějaké další varianty, které dříve nesly označení California, Ocean nebo Caravelle. Tak či tak, Multivan T7 je ve své kratší verzi ideální dodávkou pro ty, kteří chtějí prakticky to nejlepší a nespokojí se s kompromisy.

U Multivanu T6.1 bylo kompromisů celkem hodně a výrobce si toho byl vědom. Osobně mne potěšila i pohonná jednotka, která s lehkou nohou na plynovém pedálu umí jezdit i bez nabitých baterií za 6,7 litru na 100 km. Nabíjení je ale v případě verze eHybrid celkem pomalé. Kdo bude pravidelně nabíjet, přes zimu mu Multivan T7 ujede čistě na elektřinu okolo 40 km. Běda ale jak pojedete po nějakém kopcovitém úseku, v ten okamžik si vůz nárokuje odběr v poměru 2 km dojezdu na 1 km ujeté reálné vzdálenosti. Prostě se jedná o velký rodinný vůz a ani baterie v jeho útrobách často nic nezmůžou s těžšími jízdními podmínkami. Kombinovaný dojezd s plně nabitými bateriemi činí 540 km, což nemusí stačit každému. Moc nepotěší ani objem nádrže, který činí jen 45 litrů.

Sedmá generace Multivanu nezklamala a daří se jí navázat na stále vyráběného předchůdce. Pořád se ale najdou některé věci, které mě na voze vyloženě iritují a nechápu, proč k nim Volkswagen přistoupil. S tím je spojená i cena, která není nikterak nízká a v plně vybavené testované verzi si výrobce řekne přes 2 miliony Kč. Za takovou sumu už čekáte vyladěné a příjemně jezdící vozidlo, která má jen drobné chybky. U Multivanu T7 se mi ale nelíbí jak průměrně hrající audiosystém Harman & Kardon, tak i malá palivová nádrž a pomalé nabíjení skrze 3,6kW nabíječku. Kdo ale odhlédne od honby za co nejnižší spotřebou a prostě hledá komfortní a hezky vybavenou dodávku pro početnější rodinu, zde chybu určitě neudělá.

Foto: Roman Havlín

volkswagen-multivan
Klady
  • komfortní podvozek
  • nízká průměrná spotřeba
  • dostatečný vnitřní prostor
  • nezaměnitelný design
Zápory
  • malá palivová nádrž
  • absence pohonu všech kol
  • průměrný výkon audiosoustavy Harman & Kardon
Diskuze ke článku
Karel Schmidt
Karel Schmidt
Jestli bude Caravelle postavená na Multivan T7 nebo na Transportéru je zajímavá otázka, určitě totiž musí být o hodně levnější a jestli to na této platformě půjde, je otázka.
California bych řekl bude na Transportéru, kvůli nosnosti.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze