Ojetý Multivan elektromobilem? Žádný problém. Daleko ale nedojedete

Ojetý Multivan elektromobilem? Žádný problém. Daleko ale nedojedete
Fotografie: ABT
  • Pokud potřebujete elektrickou dodávku a nestihli jste Volkswagen e-Transporter, je tu druhá šance
  • ABT nyní nabízí dodatečnou konverzi dieselových verzí na elektromobil
  • Neobejde se to ale bez kompromisů

Zájemci o elektrickou dodávkou od Volkswagenu si mohli donedávna zakoupit na vybraných trzích přímo v dealerské síti VW elektrickou přestavbu Volkswagenu Transporter T6.1 od dceřiné firmy ABT. Tuto možnost, kterou využilo celkem 4 350 zájemců, ukončilo uvedení plně elektrického Volkswagenu ID. Buzz, který jej částečně nahradil a nabízí i užitkovou verzi ID. Buzz Cargo. Jenže kdo preferuje přeci jen robustnější Transporter (včetně všech jeho odvozených verzí jako Multivan, Caravelle či California), má další šanci. Může si jej totiž nechat konvertovat na elektromobil dodatečně.

Samotný konverzní kit stojí 19 900 eur bez DPH (473 000 korun), cena přestavby a následné přeregistrace začíná na 3 950 eurech bez DPH (94 000 korun), může však být podle pracnosti i vyšší. Provádí se výhradně v sídle firmy v bavorském Kemptenu a trvá jednotky dní. Přestavět lze jakoukoliv karosářskou verzi včetně nástaveb, což je výhoda proti původnímu ABT e-Transporteru, který se omezoval jen na vybraná provedení. Jedinou podmínkou je, že výchozí motorizace musí být diesel s automatickou převodovkou DSG. Výsledkem je elektromobil bez omezení původních užitných vlastností (o hmotnosti se tisková zpráva nezmiňuje) vzniklý prostým nahrazením spalovacího motoru a nádrže kompaktním poháněcím modulem a baterií. Ten se technicky shoduje s původním hotovým automobilem a opraví jej nejen přímo u Abtů, ale také v autorizovaném servisu Volkswagen.

Přestavba ABT nijak neovlivňuje ložný prostor a využitelnost původního Trasnporteru, Caravelle, Multivanu či Californie

Jedno omezení tato konverze přeci jen má; v nabídce zůstala jen menší ze dvou původně nabízených baterií s brutto kapacitami 37,3 kWh a 74,6 kWh. Je to logické, protože vestavba té větší už vyžadovala mnohem rozsáhlejší zásah do karoserie. Vznikne tak elektromobil s dojezdem 105 až 138 km podle WLTP (záleží na typu karoserie či nástavby a také na hmotnosti), výkonem 83 kW (113 k) a 200 Nm a nejvyšší rychlostí podle přání 90 nebo 120 km/h. Zvýšením na 120 km/h nicméně klesne normovaný dojezd ze 138 na 121 km. Baterii doplňuje jednofázová nabíječka 7,2 kW, která k dobití potřebuje 5 hodin, zatímco stejnosměrné nabíjení do 80 % SoC příkonem až 40 kW trvá 45 minut.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze