Nic pro petrolheady. Legendární Mazdu MX-5 NA si můžete elektrifikovat

3
Nic pro petrolheady. Legendární Mazdu MX-5 NA si můžete elektrifikovat
Fotografie: Electrogenic
  • V Británii je na prodej sada pro vratnou konverzi legendárního roadsteru na elektromobil
  • Hmotnost naroste jen mírně, nemění se její rozložení 50:50
  • Výrazně se však zlepší podélná dynamika

Mazdě se povedl husarský kousek, když nečekaně uspěla s resuscitací lehkých roadsterů anglického střihu a její dvoumístná MX-5/Miata se stala legendou tří kontinentů. Od roku 1989 se prodal více než milion kusů čtyř generací, aktuálně se čeká na příchod páté, která zřejmě přejde na nějakou míru elektrifikace. Kdo by však nechtěl čekat, může si zajezdit elektricky už dnes. Britská firma Electrogenic totiž uvedla plně vratný konverzní kit, kterým lze změnit nejslavnější, „mrkací“ první generaci Mazdy MX-5, označenou kódem NA, na elektromobil velmi důstojných parametrů.

V zemích na západ od našich hranic totiž bývá na elektrické konverze veteránů pohlíženo nikoliv jako na svatokrádež, ale naopak možnost zajezdit si svým milovaným oldtimerem bez rizika obtížně odstranitelné poruchy spalovacího agregátu, navíc tiše, bez dýmu z výfuku a zpravidla mnohem rychleji. Z tohoto faktu těží celá řada výrobců konverzních sad a samotný Electrogenic už uspěl s nabídkou pro Jaguar E-Type, Porsche 911, klasický Land Rover, Mini, Rolls-Royce Phantom II z roku 1929 (!) a nedávno i legendární hliníkový DeLorean DMC-12, známý ze sci-fi filmové trilogie Návrat do budoucnosti. A nyní došlo i na Mazdu MX-5, dobře známou i u českých fanoušků.

Konverzní sada, vytvořená s pomocí 3D skenování celého auta tak, aby nebylo potřeba vrtat jediný montážní otvor navíc, prostě nahradí spalovací motor elektrickým, doplní bateriovou sadu 42 kWh, rozloženou do motorového prostoru a místo nádrže tak, aby zachovala správné rozložení hmotnosti a zároveň nezaplnila zavazadelník. Ten zůstává nedotčen. Hmotnost po konverzi naroste pouze o 100 kg, výkonová hmotnost se ovšem zlepší o 21 %, protože výkon naroste ze 118 na 163 koní. Původní převodovka, včetně případného automatu, je nahrazena jednostupňovým reduktorem, nejvyšší rychlost 185 km/h se nemění. Podstatně se ale zlepší podélná dynamika, vůz pokoří z klidu metu 96 km/h za rovných šest sekund – to je akcelerace na úrovni dobového BMW M3.

Montáž zvládne zdatný mechanik za několik hodin, podobně i případnou demontáž; vůz lze samozřejmě kdykoliv vrátit do původního stavu. Po elektrické konverzi se skrz CCS konektor dobije na rychlonabíječce za hodinu, dojezd by měl pohodlně přesáhnout 240 km. Sada je k dodání celosvětově, její cenu zatím společnost nezveřejnila.

Diskuze ke článku
den
den
Zajímá mě kde se ta novinka i s fotkama vzala? Na samotném webu Electrogenic žádný kit pro Miatu nevidím.
Fact checking?
Dini Dini
Dini Dini
Pro T3 existuje take, jen neni tak sofistikovaný, stojí 30k€ což mi přijde i dost. Používá klasickou prevodvku a nema dc.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze