Zatímco evropská jury zvolila do finále ankety, kterou nakonec ovládla Kia EV6, až na jedinou výjimku samé elektromobily, v Česku to bylo přesně naopak. Místo ve finálové šestici si totiž zajistilo z této kategorie pouze BMW i4, které také ve finálním rozstřelu získalo nejvíce bodů. Porazilo tak Subaru Outback a domácí Škodu Fabia. Na dalších dvou místech se octly technicky příbuzné vozy z koncernu Stellantis – Opel Astra a Peugeot 308, kupodivu až šestá skončila vysoce ambiciózní Dacia Jogger. Anketa se letos opět konala po roční přestávce, vynucené koronavirem, proto dostala poněkud netradičně a vzhledem k modelovému stáří finalistů i nepříliš logicky název Auto roku 2021/2022.
Kia EV6, která se u nás, na rozdíl od evropského hlasování, tedy neprobojovala ani do finále, si to vynahradila v paralelní anketě Ekologické auto roku, kterou naopak ovládla a suverénnímu BMW i4 přenechala druhé místo. Bronzová příčka pak zůstala na úspěšnou Škodu Enyaq.