AMG ukazuje elektrický hypersport, 2 další čínské automobilky přichází

fNews
AMG ukazuje elektrický hypersport, 2 další čínské automobilky přichází
Fotografie: AMG
  • Koncept hypersportu od AMG má ladné tvary i techniku budoucnosti
  • Hongqi a Leap Motor vstupují na český trh, Kia začíná prodávat GT verzi modelu EV9
  • fNews přináší výběr těch nejzjaímavějších zpráv za uplynulý týden

AMG představilo koncept elektrického hypersportu, do Česka přichází další čínští výrobci, tentokrát hned dva a velkou novinku pro nás má i Kia. Tak vítejte u fNews.

fNews partner 2025

fNews #315 – AMG ukazuje elektrický hypersport, 2 další čínské automobilky přichází

Podcast v audio formě

Jak budou vypadat elektrické hypersporty budoucnosti? Odpovědí může být nový koncept AMG GT XX, který má elegantní tvary, ale i futuristickou techniku. Baterie má přímé chlazení více než 3 000 cylindrických článků a pracovní napětí přes 800 V. Důraz je také kladen na co nejnižší hmotnost a důmyslné chlazení. Nová je i chemie článků kombinující NCA a NCM, obsahuje jak mangan, tak i hliník. To prý znamená nabíjecí výkon 850 kW při proudu 1 000 A. Zjednodušeně řečeno, za 5 minut nabíjení máte nabito na 400 km jízdy. Auto pohání trojice elektromotorů. Systémový výkon auta je 1 360 k a stačí k maximální rychlosti 360 km/h. Interiér je samozřejmě karbonový, odlehčený, ale přesto vypadá na pohled pěkně. Co na auto říkáte?

Máme tu další týden a další čínský výrobce elektromobilů se hrne na náš trh. Tentokrát je značka Hongqi, kterou v roce 1958 založila přímo vládní strana, a která se soustředila na výrobu limuzín pro komunistické papaláše. V překladu název znamená „Rudá vlajka“ a dodnes ji najdeme hrdě na přídi vozu. K nám přichází tři modely: SUV E-HS9, což je obří 5,2 metrů dlouhá limuzína se třemi řadami sedadel, obří baterií s kapacitou 120 kWh, ale také zastaralou 400V technikou. Zbývající auta jsou o něco novější a zajímavější. EH7 je sedan, kde verze s výkonem 344 koní a baterií 85 kWh stojí 1 349 900 Kč. Připlatit si však můžete za čtyřkolku s baterií 111 kWh a dodatečným výkonem 275 koní. Ta vás vyjde na 1 729 900 Kč. Verze EHS7 nabídne totéž, akorát jako SUV a s cenou ještě o 130 a 160 tisíc vyšší. Spíše podprůměrně vypadají WLTP dojezdy: 479 km pro menší a 530 km pro větší baterii. Z 10 na 80 % se při nabíjení dostanete za 25 minut. Do konce roku má být v Česku údajně až 20 dealerství, tak to jsem opravdu zvědavý. Na vozy je poskytována skromná záruka 2+1 rok, nebo 100 000 najetých kilometrů, pokud to nastane dříve.

Říkáte si, že je Kia EV9 hezké a pohodlné rodinné SUV? Verze GT dodá tomuto kolosu sportovní dynamiku, a právě teď přichází na náš trh. Oproti běžnému modelu se GT liší designovými prvky, ale i technologiemi, jako je elektronické řízení tlumičů. Hlavní předností je však vyšší výkon 374 kW, tedy 508 koní. Na stovku se dostane za 4,6 sekundy a jeho maximální rychlost je 220 km/h. Baterie s kapacitou necelých 100 kWh zajistí dojezd až 510 km a z 10 na 80 % se nabije za 24 minut. Nechybí ani funkce virtuálního řazení, která simuluje vícestupňovou převodovku. To jsme viděli již u Hyundai Ioniq 5 N. Nová Kia EV9 GT vás vyjde na 2 324 980 Kč.

Čínská automobilka Leap Motor úzce spolupracuje se Stellantis, který má exkluzivní právo na prodej jejich aut mimo Čínu. A to se konečně zhmotňuje i na našem trhu, kam přináší svá elektrická a hybridní vozidla. Prvním je malý městský T03 s výkonem 70 kW a baterií o kapacitě 37 kWh. Vyjde vás na 470 tisíc korun. Středně velké SUV C10 pak pořídíte buď jako čistý elektromobil s baterií o kapacitě 70 kWh, nebo s malou baterkou a benzínovým prodlužovačem dojezdu. Obě verze stojí shodně, a to 890 tisíc Kč.

Co na novinky říkáte? Přemluví vás Hongqi nebo Leap Motor k nákupu čínského elektroauta? Nebo budete raději snít o AMG? Dejte vědět v komentářích a sledujte fDrive.cz.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze