Nabušená Kia EV9 GT vstupuje na český trh. Svých 508 koní dá za 2,3 milionu Kč

1
Nabušená Kia EV9 GT vstupuje na český trh. Svých 508 koní dá za 2,3 milionu Kč
Fotografie: Kia
  • Verze EV9 GT stojí nejméně 2 324 980 Kč
  • Řidič může počítat se zrychlením z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy
  • Ve výbavě nechybí hardwarová příprava pro technologie nabíjení V2X (V2H, V2G)

Kia dnes oznámila české ceny vrcholné verze modelu Kia EV9. Dosud nejvýkonnější SUV značky přichází s výkonem 374 kW (508 k) a je již nyní k objednání. První dodávky českým zákazníkům budou zahájeny ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku. Verze GT se od běžného modelu EV9 kromě výkonného pohonu liší exkluzivními designovými prvky a speciálními technologiemi, jako je nový systém elektronického řízení tlumičů, který dokáže rozpoznat například výmoly a zajistí odpovídající úpravu tlumení. Na druhé straně je Kia EV9 GT sedmimístné rodinné SUV – s volitelnou šestimístnou variantou – které nabízí výhody jako běžná EV9. Tažná síla vozu je tak až 2,5 tuny a ve výbavě verze GT nebude chybět hardwarová příprava pro technologie nabíjení V2X (V2H, V2G).

Základní cena vozu činí 2 324 980 korun vč. DPH, přičemž na vůz se vztahuje sedmiletá záruka výrobce. Ta zahrnuje i záruku na trakční akumulátor a sedmileté aktualizace map navigace. Model EV9 GT kombinuje sportovní dynamiku s maximálním komfortem a vlastnostmi pro dlouhé vzdálenosti ve stylu vozidla grand tourer. Díky točivému momentu 740 Nm zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 4,6 sekundy a dosáhne rychlosti až 220 km/h. Akumulátor s kapacitou 99,8 kWh poskytuje dojezd až 510 kilometrů a lze jej dobít z 10 na 80 procent za pouhých 24 minut. Jízdní dynamiku lze měnit v závislosti na preferencích řidiče a vnějších podmínkách prostřednictvím různých jízdních režimů, které lze aktivovat tlačítkem na volantu. Odezva, tlumení, řízení a brzdění jsou optimalizovány pro každý režim. Kromě běžných nastavení Normal, Eco a Sport jsou k dispozici také terénní režimy, které zlepšují výkon SUV na obtížném povrchu. Klíčem k maximální dynamice je pak speciální režim GT, který lze pohodlně kdykoli aktivovat pomocí neonově zbarveného tlačítka na volantu.

Sportovní zážitek z jízdy lze dále vylepšit o funkci virtuálního řazení, která působivě simuluje řazení vícestupňové automatické převodovky pomocí haptických, zvukových a vizuálních prvků. Jen je potřeba počítat s tím, že tato funkce není k dispozici v režimu Eco a některých terénních režimech. Řidič může virtuálně řadit pomocí pádel na volantu. Ústřední roli v simulaci hraje systém Electric Active Sound Design (dále e-ASD) od společnosti Kia, který spolupracuje s prémiovým Sound systémem Meridian. Podobnou techniku nabízí již námi otestovaný Hyundai Ioniq 5 N, kde to vše fungovalo na jedničku.

tisková zpráva,
Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
Tak jeste, ze jsem na ni necekal. Myslel jsem, ze prijde s tou vetsi baterkou co davaji do Ioniqu 9.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze