3 nejzajímavější elektromobily na ženevském autosalonu

Výběr redakce
1
3 nejzajímavější elektromobily na ženevském autosalonu
  • Náš výběr zahrnuje jeden elektromobil luxusního segmentu, jeden dostupnější a jeden elektrický supersport
  • Dohromady mají námi vybrané modely více jak 2 500 koní

Ženevský autosalon pomalu uzavírá své brány, a tak nastal čas si povědět o třech nejzajímavějších elektromobilech, které se tam ukázaly.

Jaguar I-PACE

Elektrický Jaguar se jako koncept ukázal na ženevském autosalonu už minulý rok a už tehdy se nám líbily jeho křivky. Radovat se můžeme z toho, že produkční verze, která se představila ještě před samotným autosalonem, si zachovala spoustu ladných křivek.

Ale teď k tomu nejdůležitějšímu, tedy pohonu. Papírový dojezd na jedno nabití je 480 kilometrů, a to díky 90kWh baterii v podlaze. Dva elektromotory mají dohromady výkon 400 koní a zvládnou crossover rozpohybovat na stovku za 4,8 vteřiny.

Na sériovém autě zůstávají ohromná 22palcová kola, ve kterých ještě více vyniknou extrémně krátké převisy. Na levém boku za kolem najdete konektor na nabíjení standardu Combo a na prahy se dostalo označení výbavy, na tomto konkrétním kousku HSE.

Ceny v České republice startují na 2 039 092 Kč včetně DPH, což ve srovnání s konkurencí není vůbec špatná nabídka.

Rimac C_Two

Vynechat nemůžeme ani novinku od chorvatské automobilky Rimac. Mnozí z vás ji budou znát pravděpodobně díky nehodě slavného moderátora Richarda Hammonda. Ten při testování Rimacu Concept One vyletěl ze zatáčky a vůz dokonce začal hořet. Rimac i s ohledem na představení druhé Tesly Roadster chtěl postavit novou generaci, která by samozřejmě byla rychlejší než právě konkurence od Tesly. A jaký je výsledek?

Rimac Concept One měl obdivuhodný výkon 1 224 koní. Novinka s názvem Rimac C_Two povýšil na brutálních 1 914 koní a točivý moment 2 300 Nm. Z klidu na 96 km/h to má takhle elektrická bestie zvládnout za 1,85 sekundy. Baterie má kapacitu 120 kWh a dle cyklu NEDC by měl C_Two urazit až 650 kilometrů. Reálně by tedy mohl být dojezd okolo 500 kilometrů.

Produkce bude omezená na 150 kusů, což je pořád více než u Concept_One. Jeho levnější varianta stála zhruba 30 milionů korun, počítejte tedy, že C_Two rozhodně nebude levný. Pokud vás napadají věty o tom, že s elektromobilem bude stejně nuda, tak zadržte. Mate Rimac je petrolhead (ač to může znít divně) a do hypersportu zabudoval například driftovací režim.

Hyundai Kona EV

Podobně jako Jaguar I-PACE, tak i Hyundai Kona si odbyl svoji světovou online premiéru před ženevským autosalonem. A my jsme na tento elektromobil byli velmi zvědaví. K dispozici budou dvě kapacity baterie, a to 39 a 64 kWh. Papírový dojezd dle kapacity činí 300 a 470 kilometrů. Měření probíhalo dle testovacího cyklu WLTP, který by měl mít více vypovídající hodnoty.

Maska chladiče je zaslepená obdobně jako u jiných elektromobilů. Nahoře ji ukončuje stříbrná lišta, na niž navazují tenké světlomety. Na přídi jsou tři otvory, avšak nabíjecí konektor Mennekes a Combo se nachází na pravé straně.

V interiéru nehledejte volič převodovky, ale pouze tlačítka. Naopak displej infotainmentu je poměrně velký a zpracování interiéru dobré. Je vidět, že v tomto ohledu udělal Hyundai velký krok dopředu.

Hyundai Kona EV vyjde cenově podobně jako Hyundai Ioniq Electric, tedy pod milion korun.